نماد شهری "قم شهر ملی انگشتر" رونمایی شد

در مراسمی با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از نماد شهری "قم شهر ملی انگشتر" رونمایی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نماد شهر قم که یک اثر هنری به شکل انگشتر و ساخته از چوب راش است، امروز _دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه_ همزمان با روز سوم پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با حضور "پویا محمودیان" معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد.

این نماد اثر ابوالفضل صادقی هنرمند قمی است که از چوب راش و با استفاده از هنر معرق و نیز با بهره‌گیری از هنر منبت ساخته شده است؛ نماد شهری قم شهر ملی انگشتر در ابعاد ۱۳۰ در ۱۳۰ سانتی‌متر ساخته شده و ساخت آن دو سال و نیم زمان برده و قرار است در محل مناسبی از شهر قم و در یکی از میادین اصلی نصب شود.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیران و مسئولان این وزارتخانه و جمعی از مقامات کشوری و لشکری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه از امروز تا فردا _سه‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه - به مدت چهار روز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.

در مدت برگزاری این رویداد در بخش گردشگری نشست‌های متنوع، پنل‌ها، کارگاه‌ها و میزگردهای تخصصی با حضور اساتید و فعالان این حوزه برگزار می‌شود. فضایی مجزا هم برای مذاکرات B to B به صورت مجازی و حضوری برای فعالان و متخصصان صنعت گردشگری در نظر گرفته شده است.

همچنین در بخش صنایع‌دستی علاوه بر معرفی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی ملی و جهانی، بخشی برای نمایش آثار هنری اساتید و نام‌آوران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اختصاص داده شده است؛ در این نمایشگاه به منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان‌های کمتر برخوردار، غرفه‌های رایگان به هنرمندان ١٢ استان، اختصاص یافته است.

کد خبر 552587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.