بهار طرح‌های عمرانی شهرداری اصفهان در دهه فجر

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: پروژه‌های فعال معاونت عمران ۴۰۲ قرارداد با مبلغ یک‌هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان در مناطق، حلقه حفاظتی و مرکز همایش‌ها در حال انجام است که بیشترین تعداد پروژه در منطقه هشت و مناطق هفت و پنج قرار دارد. 

ایرج مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیشترین مبلغ پروژه‌ها با ۱۲۱ میلیارد تومان در منطقه پنج در حال انجام است، البته حلقه حفاظتی و مرکز همایش‌ها جز پروژه‌های مناطق نیست و جداگانه انجام می‌شود که بیشترین مبلغ در قرارداد پروژه‌های فعال، مرکز همایش‌ها با ۳۱۶ میلیارد تومان و حلقه حفاظتی ۱۸۷ میلیارد تومان منعقد شده است.

وی تصریح کرد: از مهرماه سال جاری تاکنون پروژه‌هایی که به پایان رسیده ۲۷۷ قرارداد با مبلغ ۲۸۱ میلیارد تومان بوده است که بیشترین تعداد پروژه در منطقه هفت تحویل داده شده است و بعد از آن در مناطق ۱۰ و پنج قرار دارد و بیشترین مبلغ تعریف شده برای پروژه نیز در منطقه شش انجام شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: از مهرماه امسال تاکنون ۲۰۳ قرارداد پروژه با مبلغ ۲۴۳ میلیارد تومان منعقد شده است که بیشترین آن در منطقه هشت و بعد از آن مناطق پنج و هفت بوده و از نظر نوع پروژه و تعداد آن ساماندهی و جدول‌گذاری با ۳۵ پروژه، آسفالت معابر ۳۲ مورد و پیاده‌روسازی‌ها ۳۰ پروژه در مقام نخست بوده است.

وی با بیان اینکه از نظر مبلغ نیز تأسیسات زیربنایی با ۱۴ پروژه و مبلغ ۷۷ میلیارد تومان بیشترین مبلغ را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: در ایام مبارک دهه فجر بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان پروژه توسط شهرداری اصفهان به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی خواهد رسید.

مظفر با تاکید بر اینکه به طور مشترک در مناطق یک و سه شهرداری ایستگاه آتش‌نشانی چهارباغ به بهره‌برداری خواهد رسید که پروژه مشترکی بین این دو منطقه خواهد بود، گفت: در منطقه یک شهرداری اجرای سایبان‌های اتوبوس مسیر BRT تختی تا صمدیه، کلنگ‌زنی اندیشکده شهید بهشتی و ساختمان تئاتر شهر انجام خواهد شد که با آزادسازی و انجام پروژه‌ها ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در منطقه دو، منبع آب دهنو و محوطه‌سازی آن و مجتمع فرهنگی رسالت با ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است، اظهار کرد: در منطقه سه نیز پروژه‌های سنگ‌فرش خیابان سپه، کلنگ‌زنی ساماندهی گذر آقا نورالدین نجفی، مرمت بازار اصفهان، احداث پاتوق شهری و تکمیل سنگ‌فرش چهارباغ به سمت میدان انقلاب به بهره‌برداری خواهد رسید و کلنگ‌زنی احداث خانه کودک و نوجوان نیز انجام خواهد شد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: در منطقه چهار شهرداری چندین پروژه با پیشرفت حدود ۹۰ درصد است که امیدواریم مورد بهره‌برداری قرار گیرد، از جمله آنها می‌توان به تعریض و ایجاد دسترسی به نمایشگاه، اصلاح انبساط پل غدیر، ساماندهی معابر و اصلاح هندسی خیابان‌ها در سطح منطقه، اصلاح راستگرد خیابان علامه امینی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی، پیاده‌روسازی منطقه روشن دشت و انجام بعضی تعمیرات در سطح منطقه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در منطقه پنج سالن مطالعه میرعماد، محوطه‌سازی و روی سقف پارکینگ وحید با ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: در منطقه هفت نیز خیابان شهید عبدالرسول زرین، خیابان بهشتی، خیابان بلوار نصیر، احداث میدان حج، زیرسازی و آسفالت مجموعه بهاران، احداث گذر شمالی مادی چشمه خون، ساماندهی کوی بوستان و چندین پروژه دیگر با مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مظفر با تاکید بر اینکه در منطقه هشت شهرداری پروژه‌های سالن ورزشی شهدای شمس‌آباد، مسیر سلامت پارک بهشت، زمین روباز ورزشی اصفهان ویلا و همچنین آغاز عملیات پیاده‌راه‌سازی چندین خیابان واقع در منطقه و مجموعه ورزشی رو باز پرتمان با مبلغ ۵۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: در منطقه ۹ نیز بازسازی سالن آمفی‌تئاتر مجتمع امام خمینی (ره)، ورزشگاه روباز بهشت، اصلاح هندسی در سطح منطقه، ایجاد پیاده‌راه ناژوان - نصرآباد، خیابان شهید عشوریان و فاز نهایی خیابان بهشت با مبلغ حدود ۳۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۱ شهرداری خیابان شهدای غربی به بهره‌برداری خواهد رسید و کلنگ ورزشگاه روباز پارک مدافعان حرم به زمین زده خواهد شد، گفت: در منطقه ۱۲ شهرداری خیابان ۱۲ بهمن، کندروی شمالی خیابان استقلال، خیابان کار و کارگر، خیابان قائم‌مقام، باند شمالی خیابان امیرکبیر سوم، پارک همت، مخزن آب شهرک نگین و عملیات احداث بزرگراه معلم به میدان المپیک، ورزشگاه عاشق‌آباد، خیابان صنعتگران، خیابان شهید خدامی، خیابان شهیدان امینی، اتصال بوستان نگین به بوستان مادر با مبلغ ۱۶۸ میلیارد تومان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در منطقه ۱۳ تعدادی زمین ورزشی، اصلاحات هندسی، ایمن‌سازی و مکانیزه کردن پل عابر پیاده به بهره‌برداری خواهد رسید و پروژه‌های افق پیوند خیابان قائمیه، مرکز توانمندسازی و توسعه اجتماعی محله قائمیه، آزادسازی و احداث پارک محلی دستگرد و تصفیه‌خانه محلی جنب پل اندیشه و قائمیه نیز با مبلغ ۳۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه به مناسبت ایام دهه فجر پروژه ایستگاه آتش‌نشانی خیابان منتظر المهدی (عج) منطقه ۱۴ شهرداری با مبلغ ۲۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در منطقه ۱۵ شهرداری نیز ضلع شمالی خیابان مقداد اول افتتاح خواهد شد و عملیات عمرانی پل روی کانال خیابان مقداد اول با پل روی کانال خیابان مقداد دو آغاز خواهد شد که مبلغ این پروژه‌ها نیز ۴۵ میلیارد تومان است.

کد خبر 552578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.