هندبالیست‌های ایران به سکوی آسیا نرسیدند/ ایران با چهارمی به استقبال جام‌جهانی می‌رود

تیم‌ملی هندبال کشورمان با قبول شکست با نتیجه ۲۶ بر ۲۳ در دیدار رده‌بندی مقابل عربستانِ میزبان چهارم آسیا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌ملی هندبال ایران از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به‌وقت تهران امروز در بازی رده‌بندی بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا با قضاوت کوبل داوری خالد حسین و فاضل عِمران از عراق به‌مصاف تیم‌ملی عربستان میزبان است بازی‌ها رفت و با شکست مقابل میزبان در کسب مدال برنز این دوره از رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا ناکام ماند و به چهارمی بسنده کرد.

رده‌بندی بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا

محل: سالن اصلی مسابقات در شهر دمام

بازیکنان تیم‌ملی ایران: یونس آثاری، محمدرضا اورعی، احسان ابویی، مجتبی حیدرپور، امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی‌کازرونی، محمدرضا کاظمی، محمد کیانی، یاسین کبیریان، کیارش طاهری، محمد غلامی، سجاد استکی، پویا نوروزی‌نژاد، سید مهدی موسوی، مهرداد صمصامی، افشین صادقی و حسین جهانی

سرمربی: مانوئل فرناندز

شرح بازی:

*شاگردان دیدیه دینارت فرانسوی بازی را خوب شروع کردند و در همان دقایق ابتدایی سه گل از ایران پیش افتادند. نخستین گل ایران را سجاد استکی در دقیقه چهارم وارد دروازه عربستان کرد. پس از این گل بازی برابر و متعادل پیش رفت اما در ادامه و در میانه‌های نیمه‌نخست عربستان با زدن چهار گل و با نتیجه ۱۰ بر چهار و اختلاف شش گله از ایران پیش افتاد.

*دفاع مستحکم عربستان در نیمه‌نخست بارها مانع از گلزنی ملی‌پوشان ایران شد. یکبار دیگر در همین نیمه در دقیقه ۲۴ اختلاف امتیاز به چهار گل رسید و نتیجه ۱۳ بر ۹ به‌سود میزبان شد رسید.

*در نهایت این نیمه با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به‌سود میزبان به پایان رسید.

ملی‌پوشان کشورمان در دقایق ابتدایی نیمه‌دوم با دفاع بهتر توانستند اختلاف گل بالا رفته را کاهش دهند اما کماکان در گلزنی و زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشتند و همین امر باعث شد بسیاری از این ضربات روانه بیرون دروازه حریف شود.

*دوباره بازی به چهار گل رسید. این روند تا انتهای بازی ادامه یافت و در نهایت این بازی با نتیجه ۲۶ بر ۲۳ و اختلاف سه‌گله به سود عربستان به پایان رسید.

نکات بازی:

*حسن المصطفی رئیس فدراسیون جهانی هندبال با همراهی علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال کشورمان تماشاگر ویژه این دیدار بود.

*تیم ملی کشورمان علی‌رغم شکست و ناکامی در کسب مقام سوم با راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی و حضور در جمع چهار تیم برتر رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا جواز حضور در رقابت های جهانی سوئد_ لهستان ۲۰۲۳ را کسب کرده است. افتخاری که پیش از این تیم‌ملی ایران یکبار در سال ۲۰۱۴ با کسب مقام سوم بازی‌های آسیایی به میزبانی بحرین کسب کرده بود و جواز شرکت در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ به میزبانی قطر را کسب کرده بود.

کد خبر 552568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.