سریال «جیران» یکشنبه ۲۴ بهمن‌ماه پخش می‌شود

سریال «جیران» با پشت سر گذاشتن حواشی مربوط به ادعایی مبنی بر تشابه با سریال «آهوی من مارال» حدود دو هفته دیگر پخش می‌شود.

به گزارش ایمنا، سریال «جیران» ساخته مشترک حسن فتحی و اسماعیل عفیفه از یکشنبه _بیست‌وچهارم بهمن‌ماه_ در بستر شبکه نمایش خانگی منتشر خواهد شد.

زمان اولیه اعلام‌شده برای پخش این سریال تاریخی، بیست‌وچهارم دی‌ماه بود، اما در همان روز و درحالی‌که «جیران» باید هشت صبح روی پلتفرم پخش‌کننده در دسترس کاربران قرار می‌گرفت، منتشر نشد و ساعاتی بعد روابط عمومی سریال در توضیح این تأخیر اعلام کرد: «در بازبینی نهایی ساترا ملاحظه‌ای بیان شد که در حال رفع و تهیه نسخه نهایی هستیم.»

حاشیه دیگر سریال «جیران» ادعای سازندگان سریال تاریخی دیگری به نام «آهوی من مارال» مبنی بر شباهت دو سریال و لزوم بازبینی و حذف شباهت‌ها بود.

در ادامه، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) به درخواست نویسنده سریال آهوی من مارال، تشکیل جلسه داد و شباهت این دو مجموعه تاریخی را بررسی کرد که نتیجه این بررسی، امروز _دوشنبه، یازدهم بهمن‌ماه_ اعلام شد.

بر این اساس اجماع هر سه کارشناس حاضر در جلسات بر فقدان شباهت به‌نحوی‌که قابلیت احراز گرته‌برداری سریال «جیران» از طرح «آهوی من مارال» را داشته باشد، اعلام و عنوان شد سریال حسن فتحی و منعی برای صدور مجوز انتشار از این حیث ندارد.

اکنون بر اساس آخرین بیانیه مشترک فیلیمو و تیم تولید «جیران» پخش این سریال از تاریخ بیست‌وچهارم بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 552538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.