پراگ با وندالیسم مبارزه می‌کند

شهروندان پراگ جمهوری چک می‌توانند وندالیسم‌های (خرابکاری‌) گرافیتی در فضاهای عمومی شهر را از طریق برنامه تلفن همراه تحت عنوان "بدون گرافیتی" به شهرداری‌ها گزارش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقابله با گرافیتی، چالش هزینه‌بری برای بسیاری از شهرهای جهان است چرا که با تخریب اموال و تغییر ظاهر فضاهای عمومی (وندالیسم) در جهت منفی، از جذابیت شهرها می‌کاهد و شهرداری‌ها اغلب برای زدودن این خرابکاری‌ها هزینه گزافی را خرج کنند.

سخنان نفرت‌انگیز و هنجارشکن را می‌توان در همه شهرهای جهان روی دیوارها، بناهای تاریخی و املاک مشاهده کرد. جای تعجب نیست که این امر کیفیت زندگی شهروندان را کاهش می‌دهد و مشکلات جدی‌تری را ایجاد می‌کند.

اکنون شهر پراگ با یک پروژه آزمایشی برای حذف گرافیتی از ساختمان‌های شهر، به مبارزه با این مشکل برخاسته است. برای انجام موفقیت‌آمیز این کار، شهرداری با همکاری شرکت فناوری پایتخت (THMP) یک اپلیکیشن موبایل جدید منتشر کرده است که شهروندان از طریق می‌توانند انواع وندالیسم را گزارش کنند.

پراگ با وندالیسم مبارزه می‌کند

جان چبر، یکی از اعضای شورای شهر، در این رابطه گفت: "گرافیتی در فضاهای عمومی یک مشکل دیرینه است چرا که چهره مناطق عمومی را زشت می‌کند و باعث تخریب اموال عمومی و خصوصی می‌شود. من متقاعد شده‌ام که علاوه بر اصلاح وندالیسم، این پروژه نقش پیشگیرانه مهمی نیز در این رابطه خواهد داشت. وقتی افراد وندال متوجه می‌شوند که آثارشان روی سطوح پوشیده شده با رنگ ضد گرافیتی، ناپدید می‌شود، انگیزه ادامه کار را از دست خواهند داد."

ساکنان پراگ می‌توانند با گزارش گرافیتی به شهرداری در این پروژه آزمایشی شرکت کنند. برای تسهیل این امر، شهر پراگ یک اپلیکیشن موبایل جدید به نام «بدون گرافیتی» راه اندازی کرده است.

شهروندان در این پلتفرم، می‌توانند فهرستی از آدرس‌های متعلق به ساختمان‌های شهری را مشاهده کنند. ساکنان شهر می‌توانند از موقعیت مکانی GPS برای انتخاب املاکی استفاده کنند که بر اثر وندالیسم، مخدوش شده است. سپس با ثبت درخواست، در مورد وضعیت گزارش خود و اقدامات انجام شده، می‌توانند کسب اطلاع کنند.

هنگامی که کارشناسان گزارش را دریافت کردند، از محل بازدید می‌کنند و از یک ماده شیمیایی خاص و دستگاه شستشوی فشار برای تمیز کردن ناحیه استفاده می‌کند. سپس سطح آسیب دیده را ترمیم کرده و روی آن را رنگ می‌کنند. در نهایت، یک پوشش ضد گرافیتی بادوام قرار داده می‌شود که اجازه می‌دهد گرافیتی‌ها به راحتی پاک شود.

پراگ با وندالیسم مبارزه می‌کند

کد خبر 552525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.