کارت معافیت رایگان برای سربازان/ چه کسانی معاف می‌شوند؟

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی از معافیت رایگان مشمولان سربازی متاهل با دو فرزند به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، سید محسن دهنوی در خصوص اصلاح شرایط خدمت سربازی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق تاکید بر اصلاح شرایط خدمت سربازی را دارد به همین دلیل تصمیمات مناسبی از جمله افزایش حقوق تمام سربازان را تاکنون داشته است و با لحاظ اصل ۱۱۰ قانون اساسی و با توجه به بررسی‌ها، کمیسیون تلفیق برای حمایت از مشمولان متأهل دارای فرزند مصوبه‌ای داشت.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان در راستای حمایت و استحکام کانون خانواده و تشویق به فرزند دوری مصوب کردند، مشمولان متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ۳۰ سال سن دارند، بتوانند در سال آینده کارت معافیت از خدمت سربازی را به صورت رایگان دریافت کنند.

وی توضیح داد: امروز در راستای مصوبه چند روز پیش کمیسیون تلفیق در خصوص خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب، اخطار قانون اساسی توسط یکی از نمایندگان در صحن تلفیق در مورد مغایرت این مصوبه با اصل ۱۱۰ قانون اساسی و عدالت مطرح شد که این اخطار مورد پذیرش رئیس کمیسیون قرار گرفت و به رأی گذاشته شد و در ادامه برای رفع این اشکال پیشنهادی برای ارائه کارت رایگان معافیت به مشمولان متأهل دارای دو فرزند داده شد که با رأی موافق نمایندگان تصویب شد.

دهنوی در توضیح پیشنهادش که در کمیسیون تلفیق تصویب شد، خاطرنشان کرد: بر این اساس با توجه به امر مقدس خانواده و تشویق به فرزندآوری و تعیین تکلیف مشمولان متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ۳۰ سال سن دارند، در سال آینده می‌توانند کارت معافیت را به صورت رایگان دریافت کرده و معاف شوند.

کد خبر 552522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 156
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ف.ر ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    خیلی ممنونیم واقعا اگر این خبر حقیقت داشته باشه بهترین هدیه به جوانهاست.من خودم متاهل و دوتا فرزند دارم مستاجر هستم.همسرم خدمت نرفته و هرجا برای کار مراجعه کرده کارت معافیت خواستن.امیدوارم که این خبر واقعیت داشته باشه تا مشکل خیلی ها که مثل ما هستن حل بشه
  • شاکر مهربان ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    89 19
    درو بر شرفتون
  • ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    99 65
    شورای نگهبان رد کرد معافیت نداریم