گام مجلس برای افزایش رفاه راحت‌طلبان/ هیچ کارگری توانایی خرید سربازی را ندارد

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: طرح خرید سربازی بر خلاف مشی انقلاب اسلامی است و با اجرای چنین طرح‌هایی دولت در واقع از پولداران و ثروتمندان جامعه حمایت می‌کند و از جمله گام‌های مجلس برای افزایش رفاه راحت‌طلبان است.

حسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با طرح "خرید سربازی"، اظهار کرد: دولت برای جبران کسری بودجه خود این طرح را مطرح کرده است در حالی که سربازی نباید امر قابل خرید و فروش باشد که افراد متمول بتوانند از انجام آن سر باز زنند و انجام تکلیف فقط وظیفه افرادی باشد که توانایی مالی ندارند.

وی افزود: این موضوع بر خلاف مشی انقلاب اسلامی است و با اجرای چنین طرح‌هایی دولت در واقع از پولداران و ثروتمندان جامعه حمایت می‌کند، فرزندان آنها تنها با پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان می‌توانند سربازی خود را بخرند و افرادی که توانایی مالی ندارند باید حتماً به خدمت سربازی بروند.

تشدید دو قطبی فقر و ثروت در جامعه

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: همه اقداماتی که در کشور ما انجام می‌شود منجر به تشدید دو قطبی ایجاد شده در جامعه می‌شود. طرح خرید سربازی هم اقدامی برای پر کردن خزانه دولت با دریافت پول از ثروتمندان است. هیچ کارگری توانایی خرید سربازی را ندارد زیرا حتی اگر حقوق کارگران را هر ماه شش میلیون تومان هم در نظر بگیریم نمی‌توانند این هزینه را پرداخت کنند.

صادقی تاکید کرد: این طرح به ثروتمندان و متملکان خدمت می‌کند تا با پول مشکل خود را رفع کنند و از جمله گام‌های دولت برای افزایش رفاه راحت‌طلبان است و نشان می‌دهد که خزانه دولت خالی شده و بخشی از آن به واسطه فرار ثروتمندان از انجام وظیفه خود پر خواهد شد.

کد خبر 552521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.