ضرورت تعامل دانشگاه و مدیریت شهری در راستای توسعه جوامع

رئیس دانشگاه پیام‌نور چمستان گفت: استفاده مدیران شهری از تجربیات و دانش نخبگان دانشگاهی می‌تواند تأثیر چشمگیری در توسعه شهری حوزه‌های مختلف داشته باشد.

جمشید سالار در گفت‌وگو با ایمنا، اظهار کرد: دانشگاه‌ها در سطح کلان نقش بسیار مهمی در جامعه ایفا می‌کند و می‌تواند در ابعاد مختلف، موجب رشد جامعه و سبب توسعه قانونی، سیاسی و اقتصادی کشور شود و حتی در تغییر فرهنگ جامعه دخیل باشد.

وی افزود: مراکز علمی می‌تواند تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جامعه را به‌روز و تکنولوژی‌های مدرن را برای پیشبرد اهداف کلان جوامع و چشم‌اندازهای کشور جایگزین کند. در جامعه ما دانشگاه‌های بزرگ، نقش بسیار مهمی در توسعه کشور دارند که در عرصه‌های مختلف شاهد آن هستیم. بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: «دانشگاه‌ها مبدا تحولات جامعه هستند و می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.»

رئیس دانشگاه پیام‌نور چمستان با بیان اینکه دانشگاهیان برای اینکه بتوانند نقش خود را کامل ایفا کنند، باید در کنار سایر مردم قرار بگیرند، گفت: درحال‌حاضر دانشگاه‌های ایران از آموزش محوری به‌سمت آموزش پژوهش‌محوری در حال حرکت است و در مرحله توسعه کارآفرینی به‌سر می‌برد.

وی افزود: دانشگاه‌ها در حال تقویت روحیه کارآفرینی بین دانشجویان و اساتید است تا فارغ‌التحصیلان بتوانند با ورود به صنایع و تأسیس شرکت‌ها در راستای توسعه جوامع گام بردارند. استفاده مدیران شهری از تجربیات، علم و دانش نخبگان دانشگاهی می‌تواند تأثیر چشمگیری در توسعه شهری حوزه‌های مختلف داشته باشد.

سالار خاطرنشان کرد: رونقی که ما در کلان‌شهرها شاهد آن هستیم، بخش اعظمی از آن به‌خاطر حضور دانشگاهیان و ارائه نقطه‌نظرات در پروژه مختلف شهری است.

وی جلسات هم‌فکری و تشکیل اتاق فکر در سطح شهر را راهکاری مناسب توصیف کرد و گفت: ارتباط میان مدیریت شهری با دانشگاهیان و آسیب‌شناسی مسائل مختلف شهر می‌تواند به سطح توسعه و ارتقای آن کمک کند.

سالار تصریح کرد: از طرف مراکز علمی در سطح استان مازندران، شهرستان نور و شهر چمستان آمادگی داریم تا هر کمکی از دستمان برمی‌آید را در راستای توسعه و ارتقای شهر ایفا کنیم؛ زیرا دانشگاه‌پیام نور چمستان از اساتید برجسته در حوزه‌های مختلف علمی که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های بزرگ کشور هستند، بهره‌مند است. اساتید این مرکز علمی تجربیات ارزنده‌ای در صنعت دارند که می‌توانند در اختیار مدیریت شهری و دیگر سازمان‌ها قرار دهند؛ البته این موضوع مشروط به این است که خود مدیران شهری خواستار این تعامل در راستای توسعه باشند.

کد خبر 552458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.