امدادرسانی به ۴۰۶ آسیب‌دیده در ۷۰ حادثه هفته اول بهمن‌ماه

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از امدادرسانی به ۴۰۶ آسیب‌دیده ناشی از ۷۰ حادثه به وسیله ۷۷ تیم عملیاتی این جمعیت در هفته اول بهمن‌ماه خبر داد.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، اظهار کرد: پوشش امدادی ۷۰ حادثه در هفته قبل انجام شده است و ۴۰۶ آسیب‌دیده ناشی از حوادث در این مدت از خدمات امدادی این جمعیت بهره‌مند شدند؛ البته حوادث جاده‌ای با ۲۸ مورد همچنان بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی در مورد حوادث تحت پوشش این جمعیت از روز شنبه دوم تا جمعه هشتم بهمن‌ماه، اضافه کرد: در این بازه زمانی ۲۸ حادثه جاده‌ای، ۱۳ خدمات حضوری، هفت حادثه شهری، ۱۴ حادثه برف و کولاک و هشت حادثه صنعتی به وسیله نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر استان پوشش داده شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: در امدادرسانی به حوادث رخ داده، تعداد نجات‌یافتگان ۴۸ نفر بودند که از این تعداد ۳۱ نفر به بیمارستان‌ها منتقل شدند و ۱۷ نفر خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند.

امدادرسانی و رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک

کریمی تصریح کرد: ۲۰۳ نفر نیروی عملیاتی نجاتگر و امدادگر این جمعیت در قالب ۷۷ تیم عملیاتی با به‌کارگیری ۶۴ دستگاه خودروی امدادی و همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی در عملیات‌های یاد شده فعالیت داشته‌اند و در این مدت سه عملیات رهاسازی به وسیله نیروهای این جمعیت انجام شده است.

وی با اشاره بارش برف در راه‌های مواصلاتی مناطق غرب و جنوب استان در روزهای پایانی این هفته خاطرنشان کرد: پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای شهرستان‌های این مناطق از جمله فریدن، خوانسار و سمیرم در این مدت با آماده‌باش کامل و با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به امدادرسانی و رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک و نیز رهاسازی سرنشینان خودروهای حادثه‌دیده اقدام کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: از مردم به ویژه شهروندان تقاضا می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی در صورت بروز هرگونه حوادث احتمالی، بلافاصله با تلفن ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال‌احمر تماس بگیرند.

کد خبر 552455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.