افزایش ۱۸۶ درصدی اعتبار مناطق کم‌برخوردار تهران

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از افزایش ۱۸۶ درصدی اعتبار مناطق کم‌برخوردار پایتخت در بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایمنا، امیر شهرابی با اشاره به نگاه ویژه مدیریت شهری به محرومیت‌زدایی، از افزایش ۱۸۶ درصدی اعتبار مناطق کم‌برخوردار پایتخت در بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: ارتقای کیفیت زندگی در محلات کم برخوردار پایتخت از اولویت‌های شهرداری تهران به‌شمار می‌رود؛ از این‌رو در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ لحاظ شده و با رشد ۱۸۶ درصدی اعتبار در ۹ منطقه کم‌برخوردار شهر تهران، جهش چشم‌گیری داشته است.

وی با اعلام اتمام نشست‌های بررسی بودجه مناطق ۲۲‌گانه در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، افزود: در این نشست‌ها برنامه‌های هریک از شهرداران مناطق به صورت جداگانه در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، با حضور رئیس و نایب رئیس کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در این نشست‌های ۲۲‌گانه، ضمن طرح مشکلات و چالش‌های هر منطقه، به بحث و تبادل نظر در خصوص بودجه لازم برای پروژه‌های شاخص، پروژه‌های نیمه‌تمام، پروژه‌های جدید و پروژه‌های توسعه محله‌ای هر یک از مناطق، پرداخته شد.

وی عدالت‌محوری را از رویکردهای مشترک شهرداری و شورای اسلامی شهر در بودجه مناطق دانست و تاکید کرد: افزایش بودجه مناطق با دیدگاه عدالت‌محور و رسیدگی به محلات محروم و کم‌برخوردار، کاهش فاصله مناطق جنوب و شمال شهر در نظر گرفته شده است.

شهرابی با اشاره به نحوه پیش‌بینی بودجه مناطق، تصریح کرد: در راستای جلب مشارکت شهروندان در اداره شهر، پروژه‌های پیش‌بینی شده بر اساس مطالبات و درخواست‌های شهروندان در قالب پیشنهاد نخبگان محلی در ردیف‌های بودجه گنجانده شده است؛ در بودجه مناطق ۲۲‌گانه پایتخت، پیش‌بینی لازم برای پروژه‌های مورد نیاز شهروندان بر اساس بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تهران و همچنین بازدید شهردار تهران از مناطق انجام گرفته است.

وی از اختصاص اعتبار مناسب به پروژه‌های توسعه محله‌ای و پروژه‌های جدید در مناطق خبر داد و گفت: پروژه‌های توسعه محله‌ای در قالب مستمر و غیرمستمر در نظر گرفته شده تا به تحول در مناطق و به‌ویژه محلات کم‌برخوردار منجر شود.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران افزود: با اتمام رسیدگی به اعتبار مناطق، بودجه مناطق در قالب لایحه بودجه تنظیم شده است و برای تصویب در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارائه خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر 552439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.