انجام تست کرونا با دوربین موبایل

گروهی از دانشمندها روش جدیدی برای تشخیص ویروس کرونا ابداع کرده‌اند که نیازمند چند ابزار آزمایشگاهی مقرون به صرفه و تلفن همراه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دانشمندان روش جدیدی برای تشخیص ویروس کرونا ایجاد کرده‌اند که به چندین مورد تجهیزات پزشکی و گوشی هوشمند نیاز دارد. نتایج اولیه ارائه شده نشان می‌دهد که این تست به اندازه تست PCR دقیق است. برای انجام دادن این آزمایش به یک صفحه داغ (Hot Plate) با قیمت کمتر از صد دلار نیاز دارید، سپس هر آزمایش تنها هفت دلار هزینه خواهد داشت.

در ابتدا لازم است افراد اپلیکیشن ایجاد شده توسط دانشمندان به نام "Bacticount" را دانلود کنند، سپس بزاق خود را درون یک کیت که روی صفحه داغ است قرار دهند و یک ماده واکنش‌دهنده که باعث مشخص شدن RNA برای دوربین گوشی هوشمند می‌شود را به آن اضافه کنند. سپس باید تلفن را روی صفحه داغ قرار دهند و اپلیکیشن را فعال کنند. محلول واکنش دهنده با مواد ویروسی مانند کووید -۱۹ یا آنفلوآنزا ترکیب و موجب ایجاد رنگ قرمز روشن می‌شود. اپلیکیشن نصب شده روی گوشی هوشمند، میزان بار ویروس را براساس سرعت تغییر رنگ براق تشخیص می‌دهد.

سیستم ذکر شده که "Smart-Lmap" نام دارد، قیمت مقرون به صرفه دارد، استفاده از آن آسان است و نتایج ارائه شده توسط آن نیز قابل اعتماد است. بنابراین برای تشخیص به موقع بیماری کووید -۱۹ گزینه ایده‌آلی به نظر می‌رسد. البته لازم است مطالعات و بررسی‌های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده مورد تأیید قرار بگیرد. بنابراین نباید انتظار داشت که بتوان کیت‌های تشخیص Bacticount را به زودی سفارش داد و از آن‌ها استفاده کرد.

نتایج این مطالعه و بررسی در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

کد خبر 552413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.