سلام لورکوزن؛ خداحافظ زنیت

ستاره ایرانی بالاخره پس از چند سال گمانه‌زنی، در یک انتقال پیش از موعد راهی بوندسلیگای آلمان شد تا صفحه جدیدی از دوران فوتبال خود را ورق بزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سلام عرض می‌کنم به هواداران عزیز زنیت. می‌خواستم از شما بابت حمایت‌هایتان و اینکه مرا در این سه سال حضورم در زنیت تحمل کردید تشکر کنم. شما واقعاً از من حمایت کردید و به همین دلیل هم باید از شما تشکر کنم.» این کلماتی است که سردار آزمون در بخشی از پیام خداحافظی خود برای هواداران تیم روسی به کار برد تا رسماً به دوران حضورش در این تیم خاتمه دهد و سن‌پترزبورگ، بخشی از گذشته مهاجم گلزن تیم ملی ایران باشد.

سردار آزمون در سال ۲۰۱۹ به زنیت سن‌پترزبورگ پیوست و طی سه سال حضور خود در این باشگاه، موفق شد ۶۲ گل برای تیمش به ثمر برساند و ۱۷ بار نیز پاس گل بدهد. او درمجموع ۱۰۴ بازی برای زنیت انجام داد و در فصل ۲۰۱۹ موفق شد عنوان برترین گلزن لیگ روسیه را از آن خود کند. آزمون همچنین در سال بعدی نیز موفق شد بهترین بازیکن سال شود.

آزمون، سرانجام طی هفته اخیر با باشگاه بایرلورکوزن به توافق رسید؛ آن هم درحالی‌که تا پایان فصل با باشگاه زنیت روسیه قرارداد داشت. تیم رده سومی بوندسلیگا با قراردادی پنج ساله لژیونر ایرانی را جذب کرد تا وی پس از پایان مدت قراردادش در روسیه به آلمان برود.

سلام لورکوزن، خداحافظ زنیت

این درحالی است که سردار آزمون قرار بود در تابستان راهی لورکوزن شود. پس از انتشار خبر امضای قرارداد وی با باشگاه آلمانی، خشم مدیران زنیت را برانگیخت تا نهایتاً مالکان این باشگاه تصمیم بگیرند از باقی‌مانده قرارداد سردار صرف‌نظر کنند و او را با رقم حداقلی به لورکوزن بفروشند. در واقع مدیران زنیت امیدوار بودند که سردار با توجه به سابقه خوبی که در زنیت داشته، به همکاری خود با این تیم ادامه دهد و حداقل قرارداد خود را به صورت کوتاه‌مدت تمدید کند تا درآمدزایی حداقلی برای این تیم ایجاد شود. با این وجود آزمون طبق قوانین با باشگاه آلمانی وارد مذاکره شد و انتقال پایان فصل او به شکل رایگان ثبت شد.

آزمون که از سال ۲۰۱۳ در لیگ روسیه حضور داشت و به مدت هشت فصل در تیم‌های دیگر این کشور «روبین‌کازان» و «روستوف» نیز بازی کرد. بدون شک سال‌های سردار در روسیه پر از اتفاقات خوب برای او بوده و سکویی پرتابی شده تا لژیونر ایرانی راهی تیمی با تراز بالاتر در بوندسلیگا شود.

جدایی آزمون اگرچه با تلخی‌هایی همراه بود، اما درنهایت باشگاه زنیت پست اختصاصی و جداگانه‌ای درخصوص جدایی سردار منتشر و از این بازیکن ایرانی رسماً خداحافظی کرد: سردار سن‌پترزبورگ را ترک می‌کند. زنیت و بایرلورکوزن به توافقی دست یافتند تا مهاجم ایرانی در پنجره زمستانی به لورکوزن برود. برای همه چیز ممنونیم سردار!

سلام لورکوزن، خداحافظ زنیت

مهاجم جدید تیم لورکوزن نیز احساسات خود را در پیامی برای باشگاه زنیت منتشر و از این باشگاه و هوادارانش با قدردانی فراوان خداحافظی کرد: سلام عرض می‌کنم به هواداران عزیز زنیت. می‌خواستم از شما بابت حمایت‌هایتان و اینکه مرا در این سه سال حضورم در زنیت تحمل کردید تشکر کنم. شما واقعاً از من حمایت کردید و به همین دلیل هم باید از شما تشکر کنم. من رابطه بسیار خوبی با هواداران و همه عوامل باشگاه زنیت داشته‌ام و خواهم داشتم. خیلی دوست ندارم خداحافظی کنم اما امیدوارم که یک روز به این تیم برگردم و به روزهایی خوشی که با این تیم داشتم ادامه دهم. برای زنیت در لیگ روسیه، لیگ قهرمانان و لیگ اروپا آرزوی موفقیت می‌کنم. از همه شما متشکرم و ممنون بابت همه خوبی‌های که در حق من داشتید. من تا جایی که جان در بدن داشتم، برای زنیت تلاش کردم و وظیفه‌ام را انجام دادم. شما بهترین هستید و همیشه در قلب من خواهید بود.

آزمون البته در یک پیام کوتاه نیز به خوشامدگویی هواداران باشگاه جدیدش واکنش نشان داد: سلام هواداران بایرلورکوزن. خوشحالم که به لورکوزن می‌آیم. به زودی شما را می‌بینم!

نکته جالب توجه درخصوص واکنش باشگاه روسی به جدایی آزمون، درخواست صفحه رسمی این باشگاه به زبان فارسی از طرفداران ایرانی بود: می‌خواهیم به طور مخصوص با هواداران خود از ایران که به واسطه سردار آزمون طرفدار ما شدند، صحبت کنیم. امیدواریم در این سه سال به باشگاه ما علاقه پیدا کرده باشید و همچنان باشگاه ما را دنبال کنید.

سلام لورکوزن، خداحافظ زنیت

با توجه به حضور گسترده ایرانیان در فضای مجازی و فعالیت قابل توجه هواداران فوتبال کشورمان، باشگاه زنیت امیدوار بوده است که طرفداران سردار صفحه رسمی این باشگاه را ترک نکنند و جزو هواداران تیم روسی باقی بمانند؛ زیرا افت شدید تعداد دنبال کنندگان صفحه زنیت پس از جدایی سردار اصلاً غیرقابل انتظار نیست!

باشگاه زنیت چهار فصل پیش سردار آزمون را با ۱۲ میلیون یورو از باشگاه روستوف روسیه خریداری کرد. مهاجم ایرانی و محبوب زنیت، موفق شد با درخشش‌های متوالی خود طرفداران این باشگاه را شیفته خود کند. او در بازی‌های متعدد و مهمی برای تیمش گلزنی کرد و حتی با لباس تیم‌های روسی به اتلتیکو مادرید، بایرن‌مونیخ و یوونتوس نیز گلزنی کرد. عملکرد بی‌نظیر آزمون طی سال‌های اخیر در لیگ روسیه بارها توجه باشگاه‌های مطرح در سراسر اروپا را جلب کرد تاجایی‌که در هر پنجره، بارها باشگاه‌های مختلف از بارسلونا گرفته تا لیورپول و یوونتوس به مهاجم تیم ملی ایران لینک شدند! در نهایت آزمون با باشگاه بایرلورکوزن به توافق رسید تا هواداران ایرانی نیز شاهد سرانجامی بر گمانه‌زنی‌های بی‌شمار درخصوص نقل و انتقال سردار باشند.

سلام لورکوزن، خداحافظ زنیت

سردار پس از پایان قرنطینه خود در دوبی به اردوی بایرلورکوزن اضافه می‌شود تا خود را برای نخستین بازی در بوندسلیگای آلمان آماده کند. لورکوزن هفته آینده مقابل دورتموند قرار می‌گیرد و سپس به مصاف تیم‌های اشتوتگارت و ماینتس خواهد رفت.

آزمون درحالی روسیه را ترک کرد که تبدیل به موفق‌ترین بازیکن خارجی تاریخ لیگ فوتبال این کشور شد. ۲۷۲ بازی و ۱۱۰ گل، تنها نشان دهنده بخشی از آمار خارق‌العاده‌ای است که مهاجم تیم‌های روبین‌کازان، روستوف و زنیت به ثبت رساند و حالا نه فقط طرفداران ایرانی، بلکه علاقه‌مندان به فوتبال در تمام دنیا چشم‌انتظار بازی کردن سردار آزمون در بایرلورکوزن و مسیر پیش روی او در بوندسلیگای آلمان هستند.

کد خبر 552366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.