صنعت تهدید جدی برای آینده اصفهان

قائم‌مقام صداوسیمای مرکز اصفهان با بیان اینکه باید آینده اصفهان را به سمت شیوه‌ای از توسعه هدایت کنیم که این استان مجدداً به دوره شکوه خود بازگردد، گفت: اصفهانِ امروز حال خوبی ندارد و درک متقابل این موضوع از سوی مسئولان در به‌دست آوردن حال خوب، اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر آذربایجانی در دومین روز برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، با حضور در غرفه اصفهان اظهار کرد: آنچه امروز، دنیا به دنبال آن است مسیرهای توسعه است، توسعه‌ای که می‌تواند شرایط جدیدی را در یک زیست‌بوم فراهم کند.

قائم‌مقام صداوسیمای مرکز اصفهان افزود: متأسفانه مسیر توسعه‌ای که اصفهان سالیان متمادی دنبال کرده و امروز با مشکلات بسیاری مواجه شده این است که زیست‌بوم شهر و استان اصفهان بر اساس تمدن و هویت فرهنگی برقرار شده است، اما در یک بازه زمانی مسیر توسعه آن به سوی صنعت قرار داده شد و اکنون صنعت به‌عنوان تهدید جدی برای آینده اصفهان مطرح است.

آذربایجانی با بیان اینکه اصفهان در سالیان دور، یک شهر مؤلف و در همه عرصه‌ها صاحب سبک بوده و امروز با مهاجرت معکوس مواجه است، گفت: آنچه ضرورت دارد این است که آینده اصفهان را به سمت شیوه‌ای از توسعه هدایت کنیم که این استان مجدداً به دوران شکوه خود بازگردد.

وی با بیان اینکه آن چیزی که می‌تواند اصفهان را منطبق با شرایط زیست‌بوم خود قرار دهد صنایع‌دستی و گردشگری است، تصریح کرد: اصفهان در دنیای گردشگری به‌عنوان شهر گردشگری شناخته شده است، به‌طوری‌که تمام گردشگران دنیا آرزو دارند آثار تمدنی و گردشگری اصفهان را ببینند.

قائم‌مقام صداوسیمای مرکز اصفهان ادامه داد: ما با ارائه یک روایت درست و جدید از اصفهان می‌توانیم این شهر و استان را به سمت تغییر نگرش در زیست‌بوم سوق دهیم؛ بر همین اساس است که غرفه اصفهان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با روایت‌های تاریخی و بر مبنای داستان‌های نهفته در فرهنگ اصفهان طراحی شده است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری در اصفهان را پیش روی مخاطب قرار داده است. حضور چنین دیدگاهی در نمایشگاه گردشگری، نگاه جدیدی است و لازم است که چنین تفکر و دیدگاه‌هایی در اصفهان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

آذربایجانی اظهار کرد: اصفهانِ امروز حال خوبی ندارد و درک متقابل این موضوع از سوی مسئولان در به‌دست آوردن حال خوب، اثرگذار است، ضمن اینکه اگر در غرفه اصفهان بخشی طراحی می‌شد تا مسئولان کشوری هنگام بازدید از آن، حال نامساعد اصفهان در زمینه‌هایی مانند مشکلات زیست‌محیطی و مهاجرت را نیز می‌دیدند شاید می‌توانست فرصتی را فراهم کند تا نگاه آن‌ها در چنین موضوعاتی تغییر کند.

وی با بیان اینکه نسبت به اصفهان دیدگاه‌های بین‌المللی وجود دارد، تصریح کرد: اگر مدیران و مسئولان، دیدگاه بین‌المللی نسبت به اصفهان را تقویت کنند این استان در زمینه تجارت جهانی ظرفیت ویژه‌ای را برای کشور فراهم خواهد کرد.

آذربایجانی با اشاره به تمایز غرفه اصفهان نسبت با سایر غرفه‌های موجود در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی، گفت: در این غرفه سه وضع گذشته، حال و آینده اصفهان طراحی شده و یک مسیر گردشگری نیز در غرفه تألیف شده است که در انتهای مسیر، این نتیجه حاصل می‌شود که باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری در اصفهان را بیشتر فراهم کرد. مخاطب به محض ورود به غرفه اصفهان، گذشته زیبای اصفهان و سپس ظرفیت‌های موجود از لحاظ گردشگری را مشاهده می‌کند و در انتها نیز با فرصت‌های اصفهان مواجه می‌شود.

به گزارش ایمنا، سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از شنبه تا سه‌شنبه نهم تا دوازدهم بهمن‌ماه به مدت چهار روز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.

کد خبر 552353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.