اصفهان شهری پیشرو در بنا نهادن تمدن نوین اسلامی است

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری و مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصفهان یکی از شهرهای پیشرو در رسیدن به تمدن نوین اسلامی است و برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری به این موضوع سرعت می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی در دومین روز برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و در بازدید از غرفه اصفهان به نوع طراحی این غرفه اشاره و اظهار کرد: نوع طراحی غرفه اصفهان از لحاظ زیبایی شناختی بسیار زیبا است. ارتباط اصفهان قدیم با اصفهان جدید، استفاده از نماد درخت، کاربرد رنگ فیروزه‌ای، طراحی مشبک و مکان قرار گرفتن غرفه که در وسط نمایشگاه است تنها بخشی از جذابیت‌های این غرفه هستند.

وی افزود: اصفهان قطعاً یکی از شهرهای پیشرو در رسیدن به تمدن نوین اسلامی است و برگزاری نمایشگاه به بهترین صورت ممکن، در این امر سرعت می‌بخشد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مارکوپولو حدود چهارصد سال پیش اصفهان را نصف جهان نامید و سپس سال‌ها بعد بحث برند اصفهان بر سر زبان‌ها افتاد؛ بنابراین قرار شد تا داستان‌های ناگفته‌ی اصفهان روایت شود و اکنون این کار با تیم بسیار حرفه‌ای در نمایشگاه گردشگری صورت گرفته است. این تیم توانسته مانند گذشته، هنر را با اقتصاد گره بزند تا ماندگار شود.

ارزانی افزود: برنامه‌های اجرا شده در غرفه اصفهان، تنها بخش کوچکی از ظرفیت اصفهان را پوشش داده‌اند چراکه تعداد قصه‌های ناگفته‌ی اصفهان نامحدود است و در این نمایشگاه تنها به ۲۰۰ عدد از آن‌ها پرداخته شده است.

به گزارش ایمنا، سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از شنبه تا سه‌شنبه نهم تا ۱۲ بهمن‌ماه به مدت چهار روز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.

کد خبر 552333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.