مالیات پارکینگ در محل کار برای کارفرمایان

شورای شهر لستر انگلستان در حال رایزنی در مورد پیشنهادهایی برای تعیین هزینه جدید پارکینگ در محل کار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مالیات پارکینگ در محل کار برای کارفرمایان، می‌تواند کیفیت هوا را بهبود ببخشد و هزینه مالی پروژه‌های حمل‌ونقل عمومی را تأمین کند. طرح مالیات پارکینگ در محل کار (WPL) باعث می‌شود شرکت‌هایی با بیش از ۱۰ جای پارک، ۵۵۰ پوند (۷۴۰ دلار آمریکا) در سال به ازای هر مکان پرداخت کنند؛ حال کارفرمایان باید تصمیم بگیرند که آیا این هزینه را خود تقبل کرده یا آن را به کارکنان منتقل کنند.

این طرح که قرار است بهار آینده معرفی شود، می‌تواند ۴۵۰ میلیون پوند در دهه آینده برای سرمایه‌گذاری در بخش ناوگان اتوبوس‌های برقی، شبکه دوچرخه سواری گسترده و نوسازی زیرساخت‌ها جمع‌آوری کند.

آدام کلارک، معاون شهردار محیط زیست و حمل‌ونقل لستر، در این رابطه گفت: "در حال حاضر در میانه یک رایزنی ۱۲ هفته‌ای هستیم. نتیجه این مذاکره، سیر نهایی طرح را تعیین می‌کند، اما ما انتظار داریم که تا بهار سال آینده به طور کامل عملیاتی شود."

چندین شهر بریتانیا، از جمله ریدینگ، ادینبورگ، گلاسکو، کمبریج، بریستول و محله‌های هانسلو و کمدن لندن، اکنون در حال معرفی طرح WPL است. ناتینگهام تنها شهر بریتانیا است که این مالیات را وضع کرده است. این طرح در ناتینگهام از سال ۲۰۱۲ در حال اجرا است و در حال حاضر سالانه ۹ میلیون پوند ذخیره مالی برای شهر دارد.

مالیات پارکینگ در محل کار برای کارفرمایان

یک مطالعه از دانشگاه لافبورو نشان داده است که ۸.۶ درصد از مسافران به دلیل مالیات، از مسافرت با خودرو به وضعیت سفر پایدار روی آورده‌اند.

مخالفان طرح مالیات پارکینگ در محل کار

تخمین زده می‌شود که بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ کسب و کار در شهر لستر مشمول پرداخت این هزینه خواهند بود که تقریباً ۱۰ درصد از کل شرکت‌ها را تشکیل می‌دهد، اما این طرح، انتقاد سیاستمداران و گروه‌های تجاری را به همراه داشته است، زیرا پرداخت چنین هزینه‌ای می‌تواند به مشاغل و کارمندان آسیب برساند.

به گفته گروه خودروسازی AA وقتی طرح WPL برای کارمندان اجرایی شود، به مالیات محلی با نرخ ثابت تبدیل خواهد شد که به طور نامتناسبی به کارگران کم‌درآمد آسیب وارد می‌کند، اما کلارک معتقد است که مزایای این طرح بیشتر از معایب بالقوه آن است.

کلارک گفت: "ما یک پیشنهاد واقعاً قوی برای ارائه تحول واقعی طی ۱۰ سال آینده داریم که اگر مسئولان شهر ناتینگهام بخواهند دست به کار شوند، چندین برابر ارزش درآمد حاصل از مالیات ایجاد خواهد شد."

وی افزود: "ما می‌دانیم که طرح مالیات پارکینگ در محل کار می‌تواند به ایجاد یک شبکه اتوبوس شهری مانند تراموا کمک کند و همه امکانات مورد نیاز کاربران نظیر کرایه‌های یارانه‌ای، نظم و تمیزی را ارائه دهد."

مالیات پارکینگ در محل کار برای کارفرمایان

کد خبر 552326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.