امنیت غذایی مهمترین توانمندی فناوری زیستی کشور است

معاون توسعه و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه امنیت غذایی مهمترین توانمندی فناوری زیستی کشور به شمار می‌آید، گفت: فاجعه تبدیل شدن شالیزارهای شمال کشور به ویلاسازی در گلپایگان تکرار نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر حسین افیونی امروز –یکشنبه ۱۰- بهمن ماه- در مراسم تکریم و معارفه مدیران جهاد کشاورزی گلپایگان، اظهار کرد: امنیت غذایی مهمترین توانمندی فناوری زیستی کشور به شمار می‌آید و اگر حفظ نشود با چالش بزرگی مواجه خواهیم شد.

وی گفت: گلپایگان از لحاظ پرورش دام هلند کشور است و اگر دام شهرستان حفظ نشود امنیت غذایی کشور خدشه دار می‌شود، همان گونه که در دهه‌های گذشته در استان‌های شمالی با فاجعه تبدیل شالیزارها به ویلاسازی تولید برنج مرغوب ایران کاهش یافت.

معاون توسعه و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تأکید کرد: افزایش بهره‌وری در تأمین نهاده‌های دامی نیاز به آب دارد و لازم است برای مصرف بهینه و افزایش تولیدات کشاورزی طرح‌های نوین آبیاری اجرا شود.

افیونی با اشاره به اینکه تبدیل اراضی کشاورزی به ویلاسازی نتیجه بی‌توجهی به تولید کشاورزی است، افزود: جهاد کشاورزی فقط با در نظر گرفتن نیاز کشاورزان برای ساخت خانه‌های باغی اجازه تغییر کاربری بدهد.

دامداران گلپایگانی با کمبود نهاده‌های دامی مواجه هستند

در ادامه حجت الاسلام سیدعلی موسوی خراسانی امام جمعه گلشهر، اظهار کرد: ظرفیت گلپایگان دامداری و کشاورزی است، اما دامداران شهرستان با کمبود نهاده‌های دامی مواجه هستند لازم است توزیع نهاده‌های دامی عادلانه صورت گیرد تا امنیت غذایی خدشه دار نشود.

وی با تأکید بر بهره‌گیری از تجربه کشاورزان و دامداران گلپایگان برای بهبود وضعیت کشاورزی و رفع کم آبی گلپایگان، گفت: کشاورزی و دامداری از سرفصل‌های مهم اقتصاد مقاومتی است.

۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سنددار می‌شود

در ادامه حیدرعلی گل‌محمدی مدیر سابق جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه با همکاری مجموعه کارکنان جهاد کشاورزی گلپایگان شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در بخش کشاورزی شهرستان بودیم، اظهار کرد: سال گذشته در گلپایگان با همکاری مرغداری‌های شهرستان و تنظیم بازار مرغ در توزیع مرغ با کمبود مواجه نشدیم.

وی با اشاره به اجرای طرح سند دار شدن اراضی کشاورزی شهرستان گلپایگان، گفت: در مرحله نخست سند ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه گلشهر و گوگد و نیوان نار و سوق صادر شد و و در مرحله دوم سنددار شدن ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

سازمان جهاد کشاورزی تأمین نهاده‌های دامی را در الویت قرار دهد

در ادامه مهدی سرلک بخشدار مرکزی گلپایگان با قدردانی از زحمات ۱۰ ساله مدیر سابق جهاد کشاورزی گلپایگان، اظهار کرد: گلپایگان قطب تولیدات کشاورزی و دامداری و آبزیان و طیور استان است اما وضعیت توزیع نهاده‌ها برای تولیدکنندگان این بخش‌ها دردمندانه است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی تأمین نهاده‌های دامی را در الویت قرار دهد و با برنامه‌ریزی دقیق از خدشه دار شدن امنیت غذایی کشور جلوگیری کند.

بخشدار مرکزی گلپایگان گفت: سنددار شدن اراضی کشاورزی یکی از مطالبات به حق کشاورزان گلپایگانی است.

روحیه جهادی در الویت کاری

در ادامه امیرمسعود شهبازی مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان، اظهار کرد: پاسخگویی، مسئولیت پذیری، روحیه جهادی و قانونگرایی را در الویت برنامه‌های پیش رو در مدیریت جهاد کشاورزی گلپایگان قرار می‌دهم.

به گزارش ایمنا، در پایان مراسم از خدمات ۱۰ ساله حیدرعلی گل‌محمدی قدردانی و امیرمسعود شهبازی به عنوان مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان معرفی شد.

کد خبر 552322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.