دستگیری جاعلان دفترچه‌های بیمه درمانی در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو نفر که با جعل دفترچه بیمه درمانی مربوط به بنیاد شهید و بنیاد جانبازان، اقدام به دریافت داروهای کمیاب به صورت رایگان کردند و آن‌ها را به صورت آزاد می‌فروختند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسین ترکیان اظهار کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی استان اصفهان، در یک اقدام هوشمندانه دریافتند فردی در زمینه جعل دفترچه بیمه مربوط به بنیاد شهید و بنیاد جانبازان فعالیت دارد و با الصاق عکس خود روی دفترچه‌ها، نسبت به اخذ داروهای کمیاب و گران‌قیمت به صورت رایگان اقدام و سپس آن‌ها را در بازار به صورت آزاد می‌فروشد.

وی افزود: کارآگاهان پس از اطلاع از این موضوع، اقدامات ویژه خود را برای شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار قرار دادند و درنهایت با انجام اقدامات پلیسی دریافتند که فرد مذکور به منظور دریافت دارو به یکی از مراکز درمانی شهر اصفهان مراجعه کرده است که بلافاصله وارد عمل شده و وی را طی یک اقدام ضربتی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: متهم در تحقیقات صورت گرفته، به جرم جعل دفترچه‌های بیمه درمانی با همکاری فرد دیگری اقرار کرد که با راهنمایی او این فرد نیز دستگیر و در استعلامات انجام شده مشخص شد. وی پیش‌تر نیز سابقه جعل و سوءاستفاده از دفترچه بیمه درمانی را داشته است.

سرهنگ ترکیان با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی گفت: متهمان به هشت فقره جعل دفترچه‌های بیمه درمانی اعتراف کردند که برابر اعلام کارشناسان مربوطه، میزان خسارت مالی وارده به سازمان، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

کد خبر 552284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.