۱۵۰۰ قاضی برای همکاری در مدیریت شناسایی شدند

دادستان انتظامی قضات کشور گفت: از چند ماه قبل تاکنون یک هزار و ۵۰۰ قاضی دارای استعداد بالقوه و بالفعل در قوه قضائیه برای به کارگیری و همکاری در سطوح مختلف مدیریتی شناسایی شده‌اند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل دادگستری استان یزد، حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد در نشست تحلیل و ارائه گزارش بازرسی دادرسی انتظامی قضات یزد، اظهار کرد: در این راستا کارگروهی با حضور تعدادی از معاونت‌های قوه قضائیه تشکیل و کار شناسایی استعدادهای مدیریتی از استان‌ها آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در یزد ۳۴ نفر برای خدمت در سطوح مختلف مدیریتی شناسایی شدند، ادامه داد: بر اساس دستورالعمل معرفی مفاخر قوه قضائیه، دادسرای انتظامی قضات مأموریت پیدا کرد، افرادی که از شاخص‌های خاص برخوردار هستند شناسایی شدند تا در هفته قوه قضائیه از آنان تجلیل شود.

دادستان انتظامی قضات کشور در ادامه به بازرسی مستمر دادسرای انتظامی قضات در استان‌ها اشاره کرد و افزود: بازرسی‌ها در سه قالب دوره‌ای، پنهان و موردی انجام می‌شود و در این راستا هیئتی در قالب بازرسی‌های دوره‌ای در یزد مستقر شد که ماحصل آن قدردانی از عملکرد قضات است.

وی با بیان اینکه ۳۰ شاخص در انتخاب قضات نمونه مؤثر است، تصریح کرد: استفاده از فناوری اطلاعات، مجهز بودن به دانش روز، توجه به بحث اتقان آرا، صدور آرای مستند و مستدل، تکریم ارباب رجوع و توجه به دستورالعمل حفظ کرامت انسانی ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه از عوامل مؤثر ارزیابی است.

بر اساس گزارش ارسالی در بازرسی از ابتدای سال تیم اعزامی از دادسرای انتظامی قضات کشور و پس از بررسی‌های صورت گرفته ۱۴ نفر از قضات استان که بهترین عملکرد را داشتند انتخاب و از سوی رئیس قوه قضائیه مورد تشویق قرار گرفتند.

کد خبر 552264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.