هشدار اپلیکیشن «ماسک» درباره اوج‌گیری کرونا در کشور

یکی از تجربیات ناموفق در موج‌های قبلی کرونا، به تعویق انداختن وضع محدودیت‌های جدی بود تاجایی‌که عملاً کار از کار گذشته بود. محدودیت‌ها صرفاً زمانی مؤثر است که در ابتدای اوج‌گیری آمار مبتلایان اعمال شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سامانه ماسک، این سامانه با درخواست از استانداران محترم کل کشور، نوشت: براساس تفویض اختیار ستاد ملی کرونا، لطفاً دستور تعطیلی دو هفته‌ای فعالیت‌ها و مشاغل غیرضروری را صادر فرمائید، قبل از آنکه خیلی دیر شود.

یکی از تجربیات ناموفق در موج‌های قبلی کرونا به تعویق انداختن وضع محدودیت‌های جدی بود؛ تاجایی‌که عملاً کار از کار گذشته بود. محدودیت‌ها صرفاً زمانی مؤثر است که در ابتدای اوج‌گیری آمار مبتلایان اعمال شود.

- هم‌اکنون روند بستری کرونا در اکثر استان‌ها به شدت رو به افزایش است.

- سرمای هوا موجب شده مترو و ناوگان حمل‌ونقل عمومی، بسیاری از ادارات، فروشگاه‌ها، شرکت‌ها، کلاس‌ها، تالارها و رستوران‌ها عملاً هیچ تهویه‌ای نداشته باشند. ازدحام مردم در محیط فاقد تهویه و در شرایطی که بسیاری از آن‌ها بدون آنکه مطلع باشند، ناقل کرونا هستند و این امر خود منجربه ابتلای سایران می‌شود.

- در چنین شرایطی تنها یک راه‌حل وجود دارد: تعطیلی موقت

- در بسیاری از کشورها به‌رغم آمار بالای واکسیناسیون، موج بستری و مرگ مبتلایان اومیکرون بلندتر از دلتا بوده است. اگر مشابه همین اتفاق در ایران رقم بخورد، به زودی باید منتظر پر شدن بیمارستان‌ها باشیم.

سلامت مردم را اولویت اول بدانیم.

هشدار اپلیکیشن «ماسک» درباره اوج‌گیری کرونا در کشور

کد خبر 552257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.