تهران وارد پیک ششم کرونا شد/بروز اومیکرون در کودکان بیشتر است

توکلی با اشاره به سرایت‌پذیری بالای اومیکرون گفت: به همین علت برگزاری هر تجمعی، ریسک بالایی دارد؛ مگر اینکه فاصله اجتماعی رعایت شود و دوز بوستر واکسن نیز تزریق شده باشد.

به گزارش ایمنا، نادر توکلی در تشریح روند بیماری کرونا در تهران و امکانات بیمارستانی برای مقابله با موج ششم این بیماری با سویه اومیکرون، اظهار کرد: تقریباً میزان مراجعان سرپایی در حوزه درمان در روز به مرز شش هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به ورود استان تهران به پیک ششم کرونا، افزود: تفاوت این پیک با پیک قبلی در این است که تعداد ابتلاء بالا بوده اما خوشبختانه بیماری شدید کمتر است.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران ادامه داد: تقریباً میزان مراجعان سرپایی در حوزه درمان در روز به مرز شش هزار نفر رسیده، ولی تعداد بستری‌های جدید بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد در روز است؛ یعنی از هر ۲۰ نفر یک نفر بستری می‌شود. تعداد کل موارد بستری در استان تهران اکنون حدود ۱۳۰۰ بیمار است که از این تعداد حدود یک چهارم در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی افزود: چون هنوز اثر مستقیم افزایش موارد ابتلاء مشخص نشده، موارد مرگ و میر استان همچنان تک رقمی است.

توکلی با تاکید بر اینکه بروز اومیکرون در کودکان بیشتر است، اظهار کرد: نسبت به ماه‌های قبل، ابتلاء به کرونا در گروه سنی زیر ۱۰ سال افزایش یافته است؛ البته فراموش نکنیم هر ساله در این فصل بیماری‌های ویروسی هم روند افزایشی دارد. بنابراین بخشی از موارد ابتلاء مربوط به موارد آنفلوانزا است. در این راستا توصیه اکید ما استفاده از دو ماسک در اماکن عمومی است.

وی با اشاره به سرایت‌پذیری بالای اومیکرون، تصریح کرد: به همین علت برگزاری هر تجمعی ریسک بالایی دارد، مگر اینکه فاصله اجتماعی رعایت شود و دوز بوستر واکسن نیز تزریق شده باشد.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران افزود: در این راستا یکی از موضوعات مطرح شده در جلسات ستاد کرونای استان تهران، برگزاری جشنواره فجر بوده است که امیدواریم تصمیمات خوبی اتخاذ شود. توجه کنید که واکسن نیز عامل جلوگیری از ابتلاء نیست؛ ولی کمک می‌کند در صورت ابتلاء، شدت بیماری کم باشد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان به شدت قبل محدودیت‌های کرونایی را اعمال کرد، ادامه داد: موضوع حائز اهمیت این است که طول دوره قرنطینه با سویه اومیکرون کمتر و بین پنج تا هفت روز بوده و معمولاً بیماری هم خفیف است؛ بنابراین بازگشت به لاک داون و قرنطینه توصیه نمی‌شود.

توکلی تاکید کرد: در زمینه تجهیزات و آمادگی‌های بیمارستانی در استان تهران با کمبود و مشکلی مواجه نیستیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 552239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.