آیا نئوکوو سویه جدید ویروس کرونا است؟

با وجود اینکه محققان چینی درباره احتمال شیوع یک گونه مسری‌تر و کشنده‌تر از ویروس کرونا به نام «نئوکوو» ابراز نگرانی کرده‌اند، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان چینی معتقد هستند که یک سویه جدید از ویروس کرونا به نام نئوکوو (NeoCoV) در آفریقای‌جنوبی شناسایی شده که می‌تواند مسری‌تر و خطرناک‌تر از گونه‌های دیگر باشد. این ویروس در میان خفاش‌ها در آفریقای‌جنوبی کشف شده است و درحال‌حاضر فقط در بین حیوانات منتشر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که این گونه جدید باید مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود زندگی انسان‌ها را تهدید می‌کند یا خیر. دانشمندان چینی باور دارند که گونه نئوکوو فقط یک جهش لازم دارد تا بتواند به سلول‌های انسانی نفوذ کند و انسان‌ها را درگیر کند. نئوکوو حامل ترکیبی بالقوه از میزان مرگ و میر بالای ویروس مرس و نرخ بالای انتقال ویروس کرونای فعلی است.

علاوه بر این، پژوهشگران معتقد هستند که عفونت ایجاد شده ناشی از نئوکوو نمی‌تواند توسط آنتی‌بادی‌هایی که ویروس کرونا را هدف قرار می‌دهند، خنثی شود. بنابراین آنتی‌بادی‌های تولید شده در بدن افراد واکسینه شده یا بهبود یافته از بیماری کووید -۱۹ نمی‌تواند از ابتلاء به نئوکوو پیشگیری کند. به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO)، لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا براساس نتایج به دست آمده، تأیید و مشخص شود که آیا این گونه، نگران‌کننده است یا خیر؟

کد خبر 552190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.