افتتاح مرکز نوآوری گردشگری در مادرید

بنیاد مسترکارت، در راستای ایجاد گردشگری پایدار و فراگیر با حمایت دولت اسپانیا یک مرکز نوآوری گردشگری در مادرید ایجاد می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال ۲۰۱۹، سفر و گردشگری ۱۰.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌داد که این آمار در سال ۲۰۲۰ تقریباً به نصف و رقم ۵.۵ درصد رسید. همچنین در سال ۲۰۱۹، بازدیدکنندگان بین‌المللی بیش از هزار و ۶۹۱ میلیارد دلار در بخش گردشگری هزینه کردند که این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۵۱۷ میلیارد دلار کاهش داشت. از سوی دیگر بر اساس آخرین گزارش‌های سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، تخمین زده می‌شود که ورود گردشگران بین‌المللی در سال گذشته، ۷۰ تا ۷۵ درصد کمتر از میزان سال ۲۰۱۹ باقی مانده است. تأثیر منفی این کاهش فراتر از ارقام تولید ناخالص داخلی است، چرا که صنعت گردشگری نقشی حیاتی در ایجاد شغل و فراهم آوردن فرصت‌هایی برای مشاغل خرد و کوچک در سراسر جهان ایفا می‌کند.

فرصتی برای بهبودی صنعت گردشگری

مرکز نوآوری گردشگری، با استفاده از شبکه و ابزارهای مسترکارت برای کمک به ایجاد یک بازیابی جهانی پایدار و فراگیر برای بخش گردشگری جهانی از طریق نوآوری، تحقیق و همکاری، دست به انجام تحقیقات گسترده‌ای می‌زند و در این راستا از اهرم بینش داده‌ها و طراحی مشترک راه‌حل‌های فناورانه بهره می‌گیرد.

مسترکارت، پیشگام جهانی در نوآوری و فناوری پرداخت است که میلیاردها نفر از مصرف‌کنندگان، صادرکنندگان، بازرگانان، دولت‌ها و مشاغل را به هم متصل می‌کند و اعلام کرده است که علی‌رغم وجود چالش‌های واضح در بخش گردشگری، داده‌ها نشان می‌دهد که فرصت‌هایی قوی برای بازیابی این صنعت در آینده نسبتاً نزدیک وجود دارد. بسیاری از مردم در جست‌وجوی راهکاری برای صرف هزینه‌ای هستند که در دوران شیوع همه‌گیری برای آن‌ها پس‌انداز شده است.

افتتاح مرکز نوآوری گردشگری در مادرید

سفر، بعد از غذا خوردن در خارج از خانه، دومین فعالیتی است که اقدامی از دست رفته در دوران قرنطینه محسوب می‌شود. در سراسر جهان تمایلات آشکاری برای سفر وجود دارد که به دلیل وجود محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری در چند سال اخیر همگی ناکام مانده است. در این سال‌ها همه‌گیری آسیبی چند تریلیون دلاری بر صنعت گردشگری جهانی وارد آورده است ولی مسترکارت در نظر دارد با بهره‌گیری از عنصر نوآوری اطمینان حاصل کند از فناوری برای بهبودی فراگیر، عادلانه و پایدار این صنعت بهره‌گیری شود. مرکز نوآوری گردشگری نیز در این راستا به تقویت برنامه‌های گردشگری پرداخته است و مشارکت‌هایی ایجاد می‌کند که به بهبود وضعیت این صنعت کمک می‌کند و رشد گردشگری را بسیار فراگیرتر و پایدارتر به پیش می‌برد.

مرکز نوآوری گردشگری به‌عنوان یک پلت‌فرم جهانی برای تحقیقات صنعت، توسعه استراتژی گردشگری و ایجاد مشترک محصولات و راه‌حل‌های متناسب، از مشارکت‌ها و ابتکاراتی مانند "رهبری فکری"، "مراکز توسعه" و ""آزمایشگاه‌ها به عنوان یک سرویس یا LaaS" بهره می‌گیرد.

رهبری فکر به‌منظور استفاده از بینش داده‌ها و جذب بینش مصرف‌کننده هدف، برای شناسایی روندها و اطلاع‌رسانی در تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌شود. مراکز توسعه در راستای ایجاد مشترک محصولات و خدمات جدید، تدوین بهترین شیوه‌ها و خدمات به‌عنوان بستری برای گردهم آوردن شرکای بخش دولتی و خصوصی برای نوآوری در کنار هم عمل می‌کند. آزمایشگاه‌ها به عنوان یک سرویس نیز برای طراحی، توسعه و آزمایش محصولات و پلت‌فرم‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد که از ابتدا راه‌حل‌های دیجیتال، پایدار و فراگیر را برای صنعت ارائه می‌دهد که به اولویت‌های مشترک کسب‌وکار و مصرف‌کننده می‌پردازد.

افتتاح مرکز نوآوری گردشگری در مادرید

مسترکارت در مادرید

اسپانیا، کشوری که ذاتاً با گردشگری در ارتباط است و دومین مقصد پربازدید جهان محسوب می‌شود، بر این باور است که اکنون زمانی برای ساختن مدل آینده گردشگری برای دوران پساکرونا است و در نظر دارد که موفقیت مدل گردشگری این کشور را منحصراً با تعداد گردشگران ورودی به آن اندازه‌گیری نکند؛ لذا اسپانیا در نظر دارد فراتر رفته و بر کیفیت، سودآوری، نوآوری، پایداری و نیز شمولیت اجتماعی و انسجام میهنی متمرکز شود. با توجه به اینکه در بحبوحه چالش‌های ناشی از همه‌گیری، زمانی برای از دست رفتن وجود ندارد، قرار است که مسترکارت، با حمایت دولت اسپانیا، یک مرکز نوآوری گردشگری در مادرید ایجاد کند و از پتانسیل‌های این شهر برای بهبود صنعت گردشگری پایدار و فراگیر بهره ببرد که البته در این راستا و برای حفظ رهبری بین‌المللی اسپانیا در صنعت گردشگری، حمایت و اتحاد تمام نهادها و مؤسسات این کشور مورد نیاز است. این مرکز نوآوری گردشگری، بخشی از شبکه مراکز برتر جهانی مسترکارت در سراسر جهان، از جمله مرکز اطلاعات و سایبری در کانادا، آزمایشگاه نوآوری فین تک-سایبر، آزمایشگاه مسترکارت برای ظرفیت‌های مالی در کنیا، آزمایشگاه نوآوری پایداری در سوئد و همچنین مراکز فناوری در دوبلین و نیویورک‌سیتی می‌شود.

تمرکز کلیدی طرح مذکور بر گردشگری پایدار قرار دارد و در این میان برای کمک به توانمندسازی دولت‌ها، کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان در راستای تغییر نحوه انطباق و ایجاد نوآوری‌های جدید گردشگری پایدار در مقصد، سفر، اقامت، تجربه، پاداش‌ها و مشوق‌ها و سایر خدمات، همکاری نزدیکی میان مرکز نوآوری گردشگری و آزمایشگاه نوآوری پایدار مسترکارت وجود خواهد داشت.

افتتاح مرکز نوآوری گردشگری در مادرید

کد خبر 552185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.