میزان تاثیرگذاری قرص مرک بر سویه اومیکرون

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که قرص کووید-۱۹ مرک، علیه سویه اومیکرون فعال است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت داروسازی «مرک» اعلام کرده است که ۶ مطالعه آزمایشگاهی درمورد تأثیر داروی خوراکی کووید -۱۹ به نام «مولنوپیراویر» بر سویه اومیکرون انجام شده است؛ نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که این دارو در برابر اومیکرون فعال است. به نظر می‌رسد که فعالیت ضدویروسی این دارو و دیگر عوامل ضدویروسی در برابر انواع گونه‌های نگران کننده ویروس کرونا مورد ارزیابی قرار گرفته است.

شرکت داروسازی مرک اعلام کرده است که هنوز داروی مولنوپیراویر در برابر گونه اومیکرون ویروس کرونا در مطالعات انسانی مورد ارزیابی قرار نگرفته است. مولنوپیراویر و قرص خوراکی کرونا تولید شرکت داروسازی فایزر که پاکسلویید نام دارد در ماه دسامبر در ایالات متحده آمریکا تأیید شد و به عنوان ابزار مهمی برای مقابله با گونه اومیکرون ویروس کرونا در نظر گرفته شد.

طبق اعلام شرکت فایزر در ماه دسامبر، نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که داروی پاکسلووید میزان اثربخشی خود را در برابر گونه اومیکرون ویروس کرونا حفظ کرده است. شرکت داروسازی مرک نیز اوایل ماه جاری عنوان کرد که قرص مولنوپیراویر از مکانیسمی بهره می‌برد که می‌تواند در برابر گونه اومیکرون یا دیگر گونه‌های ویروس کرونا مؤثر باشد. تاکنون بیش از ۱۰ کشور ازجمله ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا داروی مولنوپیراویر را مورد تأیید قرار داده‌اند.

کد خبر 552176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.