کشف ۱۷ تن روغن خوراکی احتکار شده در خمینی‌شهر

فرمانده سپاه خمینی‌شهر از کشف ۱۷ تن روغن خوراکی احتکار شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ پاسدار محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: محل دپوی ۱۷ تن روغن خوراکی احتکار شده در شهرستان توسط سپاه خمینی‌شهر شناسایی و به دستور مقام قضائی کشف شد.

وی پدیده احتکار را اقدامی خلاف شرع، غیرقانونی و برخلاف حقوق انسانی دانست و افزود: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند که پس از بررسی‌های اولیه و تکمیل تحقیقات، پرونده آن جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده سپاه خمینی‌شهر ناامن کردن فضا برای مفسدان اقتصادی و استفاده از ابزارهای قانونی بازدارنده را یکی از راهکارهای مؤثر نجات اقتصاد دانست و گفت: محتکران با هدف ایجاد افزایش قیمت و کسب سود بیشتر دست به این اقدام زده‌اند در حالی که محصول احتکار شده در شرایط فعلی مورد نیاز جامعه است.

کریمیان تاکید کرد: سامانه ۱۱۴ بسیج به صورت شبانه‌روزی شنوای گزارش‌های مردمی خواهد بود و حساسیت همشهریان به منکرات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌تواند خادمان مردم را در سالم‌سازی جامعه یاری کند.

فرمانده سپاه خمینی‌شهر در پایان گفت: طبق توافق صورت گرفته در مرکز و در راستای کمک به مردم، بسیج تمام توان و تلاش خود را جهت کمک به ادارات متولی جهت بازرسی از بازار و نظارت بر مراحل تولید و توزیع جهت مقابله با احتکار و گران‌فروشی به‌عمل خواهد آورد.

کد خبر 552173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.