دومین عنوان سومی در انتظار دبل پیروزی‌ ایران مقابل میزبان

نیمه‌نهایی قهرمانی هندبال آسیا انجام شد و تیم‌های قطر و بحرین به فینال این دوره از رقابت‌ها رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله نیمه‌نهایی بیستمین دوره رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا روز گذشته برگزار شد که قطر با شکست‌دادن تیم‌ملی کشورمان و بحرین هم با از پیش‌رو برداشتن عربستانِ میزبان، به فینال قهرمانی هندبال ۲۰۲۲ آسیا در شهر دمام رسیدند.

ایران ۱۹ _ قطر ۳۴

از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به‌وقت تهران تیم‌ملی هندبال ایران در بازی‌اول نیمه‌نهایی به‌مصاف تیم قدرتمند و پرافتخار قطر رفت.

ملی‌پوشان کشورمان هرچند دقایق ابتدایی، این بازی بسیار مهم را بسیار خوب آغاز کردند اما در ادامه اسیر تجربه بازیکنان قطر شدند و نیمه نخست را با شکست ۲۰ بر ۱۰ به رختکن رفتند.

در نیمه دوم نیز همین روند تکرار شد؛ هرچند در اواسط نیمه دوم چهار گل زیبای ملی‌پوشان جریان بازی را اندکی تغییر داد اما در نهایت تیم‌ملی هندبال ایران این بازی را با نتیجه ۳۴ بر ۱۹ واگذار کرد.

عربستان‌سعودی ۲۰ _ بحرین ۲۹

در دیدار بعدی مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی هندبال آسیا، عربستان‌ِ میزبان ساعت ۱۸ به‌وقت محلی با بحرین روبه‌رو شد.

در این مصاف حساس، بحرین نیمه‌نخست را با نتیجه ۱۶ بر ۹ و اختلاف‌گل هفت‌تایی برنده شد؛ بحرینی‌ها که یکی از تیم‌های بزرگ آسیا به‌شمار می‌روند در نیمه‌دوم هم عربستان را تحت‌کنترل خود قرار دادند و با وجود اختلاف‌گل کمتر، ۱۳ بر ۱۱ و درمجموع ۲۹ بر ۲۰ پیروز میدان شدند. بحرین در مرحله یک‌چهارم نهایی با تیم‌ملی کشورمان همگروه بود و با شکست‌دادن ایران، در این مرحله به عربستان برخورد کرده بود.

هم‌گروهی ایران فینالیست شد/ دومین عنوان سومی در انتظار دبل پیروزی‌ ایران مقابل میزبان

بحرین و قطر؛ فینالیست‌های این دوره

بر این اساس، تیم‌ملی قطر با شکست‌دادن ایران برای هفتمین‌بار فینالیست آسیا شد. عنابی‌پوشان قطر پیش از این شش بار فینالیست شده بودند و چهار بار آن‌هم به‌صورت متوالی از دوره شانزدهم تا دوره قبلی به‌عنوان قهرمانی دست یافته بودند و با قهرمانی در بیستمین دوره این رقابت‌ها، برای پنجمین‌بار متوالی فاتح آسیا خواهند شد؛ ضمن اینکه قطری‌ها دو عنوان سومی هم در کارنامه دارند. تیم ملی هندبال کشورمان هم که تنها در شانزدهمین دوره در کشور بحرین در بین چهار تیم برتر قرار گرفت، توانسته بود در رده سوم بایستد؛ حالا شاگردان پروفسور فرناندز به‌دنبال تکرار آن عنوان در قاره‌کهن هستند. عربستان‌سعودی که میزبان این دوره از رقابت‌ها بود، حریف ایران در مرحله رده‌بندی است. عربستانی‌ها تا به‌حال هیچ دستاوردی در رقابت‌های قهرمانی آسیا نداشته‌اند؛ میزبان بالاخره به‌واسطه همین امتیاز ویژه، هم به جام‌جهانی رسید و هم فرصت قرار گرفتن در بین سه تیم برتر آسیا را دارد.

تیم ملی بحرین، دیگر فینالیست این دوره هم برای پنجمین مرتبه راهی فینال قهرمانی هندبال آسیا شد. بحرینی‌ها یک عنوان سومی در کارنامه خود دارند. نکته جالب توجه این است که آن‌ها در چهار فینال قبلی، هیچ‌گاه موفق به کسب مقام قهرمانی نشدند و فقط به نایب‌قهرمانی بسنده کرده‌اند. دیگر نکته مهم اینکه از این چهار فینال، در سه فینال متوالی از دوره شانزدهم تا هجدهم، بحرینی‌ها مغلوب قطر شده‌اند. حالا فرصت مناسبی برای بحرینی‌هاست تا انتقام هتریک شکست‌هایشان در فینال آسیا را بگیرند و برای نخستین‌بار بر بام آسیا قرار بگیرند.

برنامه دیدار رده‌بندی و پایانی بیستمین دوره قهرمانی هندبال آسیا به‌شرح زیر است:
دوشنبه _یازدهم بهمن‌ماه_

رده‌بندی
ایران - عربستان‌سعودی؛ ساعت ۱۶ به‌وقت محلی (ساعت ۱۶:۳۰ به‌وقت تهران)

فینال
قطر - بحرین؛ ساعت ۱۸ به‌وقت محلی

کد خبر 552160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.