پرداخت ۲۰ میلیارد ریالی حقوق کارکنان و بدهی‌های شهرداری

سرپرست شهرداری لیسار گفت: با آغاز به کار دوره ششم شورای اسلامی شهر، ۱۰ میلیارد ریال بدهی شهرداری از دوره گذشته و بیش از ۱۰ میلیارد ریال نیز حقوق و بیمه معوقه کارکنان و نیروهای شرکتی این نهاد پرداخت شده است.

رامین همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص مطالبات شهروندان اظهار کرد: آسفالت معابر، یکی از مطالبات شهروندان «لیسار» است که طی دو هفته گذشته پنج کوچه و خیابان‌های ولایت یک و دو و خیابان جانبازان آسفالت شد؛ همچنین برای اجرای این طرح ۹۲۲ تن آسفالت با اعتباری حدود ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از محل بند «ز» تبصره یک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هزینه صرف شده است.

وی با بیان اینکه از دوره گذشته ۱۰ میلیارد ریال بدهی شهرداری به پیمانکار، بابت خرید مصالح، لایروبی و اجرای پروژه عمرانی باقی مانده بود که در این دوره پرداخت شده است، افزود: در دو ماه گذشته و با آغاز به کار دوره ششم شورای اسلامی شهر بیش از ۱۰ میلیارد ریال بیمه، حقوق معوقه کارکنان و نیروهای شرکتی شهرداری نیز پرداخت شده است.

سرپرست شهرداری لیسار با اشاره به اینکه روزانه ۱۰ تا ۱۲ تن زباله در این شهر تولید می‌شود و این مقدار با حضور مسافران در شهر به ۱۵ تن افزایش می‌یابد، تصریح کرد: دفن‌گاه زباله لیسار در خیابان سردار جنگل وضعیت بسیار بدی داشت که با استفاده از نیوجرسی دیوارگذاری شده و اقداماتی ازجمله درخت‌کاری، تأمین روشنایی، نصب اتاقک نگهبانی و استخدام نگهبان برای محوطه آن انجام شده است‌.

وی با بیان اینکه شش سرویس بهداشتی زنانه و مردانه مصلای لیسار وضعیت مناسبی نداشت و شهرداری آن را با اعتباری نزدیک به ۷۰۰ میلیون ریال بازسازی و نوسازی کرد، افزود: چمن مصنوعی زمین فوتسال لیسار طی چهار سال گذشته در خیابان ملاصدرا از بین رفته بود که شهرداری با انتخاب پیمانکار، چمن مصنوعی آن را با هزینه‌ای نزدیک به سه میلیارد ریال تعویض کرده است.

همتی خاطرنشان کرد: احداث کانال جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در خیابان امام خمینی (ره) و موزائیک فرش در خیابان شهید اشرافی با صرف هزینه‌ای حدود چهار میلیارد ریال اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری طی یک ماه با ۲۰ نیرو قلعه تاریخی صلصال را علف‌زدایی کرده و قلعه برای اجرای فاز سوم مرمت و بازسازی آماده شده است، گفت: برای اجرای فاز سوم مرمت، بازسازی و تأمین روشنایی قلعه صلصال ۱۴ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی و در سازمان برنامه و بودجه استان گیلان مصوب شده؛ اما هنوز به شهرداری تخصیص داده نشده است.

سرپرست شهرداری لیسار افزود: بارش باران و سیلاب رودخانه لیسار، موجب ریزش بخشی از خیابان ملاصدرا شده که طرح مطالعاتی احداث دیواره حفاظتی مقابل رودخانه توسط مشاور انجام گرفته و اجرای آن نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

به گزارش ایمنا، تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و لیسار یکی از چهار بخش این شهرستان است.

کد خبر 552123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.