بندرعباس نیازمند اعتبارات ویژه است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شهر خلاق بندرعباس نیازمند اعتبارات ویژه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدرضا موسوی در نشست دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران با شهردار بندرعباس و اعضای شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: بندرعباس شهر فرهنگ، تمدن، هنر و تاریخ است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۸۰۰ سال پیش در کتاب‌ها از سورو نام برده شده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز از بندرعباس به عنوان شهری با تاریخ مقاومت یاد می‌کنند.

عضو شورای ششم شهر بندرعباس در ادامه با اشاره به پیوستن بندرعباس به جمع شهرهای خلاق یونسکو، اضافه کرد: باید با اقدامات و کارهای مختلف، ظرفیت‌های این شهر خلاق از جمله صنایع دستی و آیین سنتی بومی محلی را بیشتر به مردم جهان نشان دهیم.

وی با بیان اینکه نزد مردم این خطه، موسیقی زبان بین‌المللی در اقسام مختلف از کار تا هنر قابل شنیدن است، ادامه داد: سال‌ها است هنر و صنایع دستی استان هرمزگان و شهر بندرعباس به وسیله مردم این دیار در قلب اروپا وارد شده است.

موسوی تصریح کرد: قبل از اینکه شهر بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق بپیوندد، هنر مردم بندرعباس به شهرهای اروپایی وارد شده بود؛ باید شهر خلاق نه تنها معرف اقتصاد بلکه باید معرف ماهیت، تمدن و تاریخ این شهر نیز باشد.

وی با اعلام آمادگی شورای اسلامی شهر در جهت حفظ این عنوان، گفت: هر آنچه تحت عنوان پروژه و زیرساخت‌ها در موضوع شهر خلاق اجرایی شود با آن موافق هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه باید جایگاه مدیریت شهر خلاق شهرداری بندرعباس ارتقا یابد، افزود: این مدیریت باید در جایگاهی قرار گیرد که زیر نظر مستقیم مدیریت شهری یا همان شهردار فعالیت کند زیرا اگر چنین شود بهتر می‌تواند در معرفی شهر خلاق بندرعباس عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه غیر از شهر بندرعباس، مناطق مختلفی از استان هرمزگان وجود دارد که قابلیت تبدیل به شهر خلاق را دارند که می‌توان به بندر تاریخی کنگ و جزیره هرمز اشاره کرد، گفت: نه تنها به میراث ملموس بلکه به میراث ناملموس بندرعباس باید نگاه ویژه‌ای کرد تا بتوان کارهای بزرگ‌تری برای این شهر خلاق انجام داد.

موسوی ابراز امیدواری کرد: شورای اسلامی شهر و کارکنان شهرداری، مسیر معرفی تمدن و هویت شهر بندرعباس به جهانیان را به درستی پایه‌ریزی کنند، البته شهر خلاق بندرعباس نیازمند اعتبارات ویژه‌ای است.

کد خبر 552114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.