تمامی مدارس گلستان غیرحضوری شد

استاندار گلستان گفت: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا(اومیکرون) تمامی مدارس استان گلستان در همه مقاطع تحصیلی از فردا تا پایان هفته جاری غیرحضوری خواهد بود.

به گزارش ایمنا، تاخت و تاز دوباره کرونا و قدرت بالای سرایت سویه جدید این ویروس منحوس(اومیکرون) موجب نگرانی مسئولان گلستانی شده است.

در حال حاضر ۱۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد ۴۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و ۱۳ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در طول یک هفته گذشته ۱۸ بیمار مشکوک به کرونا در استان گلستان شناسایی شدند که همه آن‌ها به ویروس اومیکرون مبتلا بوده‌اند، همچنین یک مورد فوتی طی یک هفته گذشته گزارش شده است.

امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام الله دهه فجر تأکید شد، همچنین مسئولان ستاد کرونا از اوج گیری مجدد کرونا ابراز نگرانی کردند، مسئولان بر لزوم توجه مردم به واکسیناسیون به ویژه تزریق دوز سوم واکسن تأکید کردند و تزریق واکسن را سد محکمی در برابر ایجاد موج ششم کرونا می دانند.

استاندار گلستان در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه سویه جدید کرونا(اومیکرون) سنین پایین تر را بیشتر مبتلا می کند و در گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا نیز به این مهم اشاره شد که نزدیک به ۲۰ درصد آمار جدید مبتلایان به کرونا مربوط به زیر ۱۵ سال است لذا در این جلسه مصوب شد از فردا تا پایان هفته جاری تمامی مدارس استان گلستان در همه مقاطع تحصیلی به شکل غیرحضوری برگزار می شود و در جلسه بعدی درباره لغو یا تداوم این مسئله تصمیم گیری خواهد شد.

علی محمد زنگانه با بیان اینکه در ایام فعلی تمام مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاگر برگزار می شود، افزود: مقرر شد در ایام الله دهه مبارک فجر تمامی برنامه‌هایی که با حجم بالایی از جمعیت است برگزار نشود، افتتاحیه پروژه ها غیرحضوری و با حداقل جمعیت و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خصوص راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در جلسه آینده ستاد مقابله با کرونا تصمیم گیری خواهد شد، بیان کرد: برگزاری هر گونه برنامه تجمعی از جمله پیاده روی خانوادگی برای پیشگیری از شیوع کرونا لغو شده است.

شناسایی ۱۸ مورد قطعی ابتلا به اُمیکرون در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه نسبت به شیوع بیماری کرونا به ویژه سویه جدید هشدار داد و اظهار کرد: تاکنون ۱۸ مورد قطعی ابتلا به اومیکرون در استان گلستان شناسایی شده است و با توجه به آنکه تست های تشخیص کرونا به صورت رندوم انجام می شود آمار مبتلایان بیش از این میزان است.

عبدالرضا فاضل بر لزوم رعایت پروتکل های و پرهیز از برگزاری هر گونه دورهمی و تجمع تأکید کرد و یادآور شد: قدرت سرایت بیماری بسیار بالا است و نمی توان با پنج پیک قبلی مقایسه کرد لذا به مردم توصیه می کنم حداقل در دو هفته آینده از حضور در مراسم ها و تجمعات بپرهیزند.

وی از بستری ۱۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان خبر داد و یادآور شد: از این میزان ۴۲ نفر در آی.سی.یو قرار دارند و ۱۳ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند، شاید در هفته های آینده وضعیت وخیم تری داشته باشیم و جای نگرانی وجود دارد.

فاضل از مردم خواست برای تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند و افزود: مردم تصور می کنند با تزریق دز اول و دوم نسبت به کرونا ایمن شدند حال آنکه اینطور نیست، متأسفانه مراکز تزریق واکسن کرونا برخلاف گذشته بسیار خلوت هستند و این مسئله نشان می دهد استقبال مردم از دز سوم واکسن کرونا کمرنگ است، در حال حاضر مراوه تپه، رامیان، گرگان، گنبدکاووس و کردکوی در شرایط آبی کرونا قرار دارند و مابقی شهرستان های گلستان در شرایط زرد کرونایی هستند و براساس پیش بینی ها در اواسط آینده شهر نارنجی یا قرمز نیز خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ سال در ستاد ملی مقابله با کرونا صادر شده است، تصریح کرد: در حالی که تزریق واکسیناسیون برای اطفال از هفته گذشته در استان گلستان آغاز شده اما متأسفانه کسی از آن استقبال نمی کند که به والدین توصیه می کنم نسبت به انجام این مهم اقدام کنند، البته در صورتی که والدین رضایت بدهند واکسیناسیون برای افراد کمتر از ۹ سال نیز صادر می شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 552097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.