۱۰ درصد زباله‌ها در کشور تفکیک می‌شود

مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد از تفکیک زباله از مبدا انجام می‌شود در حالی که طبق قانون برنامه ششم توسعه، این رقم باید به ۲۸ درصد می‌رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب راضی امروز در نشستی با مدیران شهرداری ساری، اظهار کرد: در زمینه تفکیک زباله، راه‌اندازی طرح‌های کسب و کارهای نو ضروری است، در حال حاضر ۱۰ درصد از تفکیک زباله از مبدا انجام می‌شود، در حالی که طبق قانون برنامه ششم توسعه، این رقم باید به ۲۸ درصد می‌رسید.

وی با اشاره به پیگیری‌های مؤثر شهرداری ساری در زمینه روند احداث پروژه زباله‌سوز، گفت: شهرداری ساری به صورت هفتگی ما با ما در ارتباط بود و پیگیری می‌کرد، اکنون همین روند را ادامه دهید تا تسریع در راه‌اندازی اتفاق افتد.

مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: در زمینه تعهدات مالی به پروژه زباله‌سوز ساری، هر آنچه تعهد کرده‌ایم در مدت چند هفته آینده به صورت نقدی پرداخت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در زمینه پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی چنانچه مطالعات این طرح، مصوب وزارت کشور باشد، باید مکاتبات لازم انجام شود تا اعتبارات مورد نیاز تخصیص یابد.

راضی خاطرنشان کرد: برای خریداری ماشین‌آلات نیز تسهیلات کم بهره از سوی این سازمان وجود دارد و ضمن اینکه صندوق محیط زیست ظرفیت مهمی در این زمینه است، باید مکاتبات در این زمینه انجام شود تا تسهیلات ارائه شود.

کد خبر 552039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.