شهرداری حق شکایت از آرای کمیسیون ماده صد را ندارد

رئیس کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به قانون دیوان عدالت اداری، شهرداری‌ها و مراکز اداری اجازه شکایت در دیوان عدالت اداری را ندارند، اما با توجه به ماده ۴۰ این قانون در صورت لزوم، شهرداری می‌تواند از صدور دستور توقف، شکایت کند.

غلامعلی فیض‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در صورت دریافت دستور توقف از دیوان عدالت اداری، شهرداری نباید رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ را اجرا کند و باید تا زمان صدور رأی دیوان عدالت اداری منتظر بماند.

وی تصریح کرد: اگر مالک برای دریافت دستور توقف اقدام نکند، شهرداری پس از ابلاغ و اخطار می‌تواند رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ را اجرا کند.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به رأی هیئت عموم دیوان عدالت اداری و ماده ۱۱ قانون دیوان، شهروندان می‌توانند به دیوان عدالت اداری مراجعه و با ارائه دلایل و مستندات کافی شکایت خود را تنظیم کنند، افزود: دیوان عدالت اداری با در نظر گرفتن قانون و استعلام از شهرداری به این موضوع رسیدگی می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به قانون دیوان عدالت اداری، شهرداری‌ها و مراکز اداری اجازه شکایت در دیوان عدالت اداری را ندارند، اما با توجه به ماده ۴۰ این قانون در صورت لزوم، شهرداری می‌تواند از صدور دستور توقف شکایت کند که دیوان عدالت‌اداری می‌تواند دستور توقف صادر شده را وتو کند.

فیض‌الهی گفت: بر اساس ماده ۶۵ قانون دیوان عدالت اداری، شهرداری می‌تواند فقط به رأی بدوی کمیسیون ماده ۱۰۰ تنها اعتراض کند، اما حق شکایت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ طبق قانون محدوده مشخصی دارد و بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰۰ که مربوط به تخلفات مسکونی است، ضریب یک‌دوم تا سه برابر ارزش معاملاتی ساختمان است.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تبصره ۳ برای تخلفات تجاری ضریب دو تا چهار برابر ارزش معاملاتی ساختمان و تبصره چهار که مربوط به ساختمان‌های بدون پروانه است، یک‌دهم ارزش معاملات ساختمانی یا یک‌پنجم ارزش سرقفلی برای واحد تجاری است.

کد خبر 552033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.