زشت شدن زنان زرندیه زیر سر این مرد بود!

راز زشت شدن زنان زرندیه، زندگی هفت ساعته در وحشت، رمزگشایی از باند تبهکارانه در مشهد، به دام افتادن سارق احشام هنگام سرقت، حبس مرگ‌بار پسر جوان در شعله‌های آتش، قتل‌عام خانوادگی در بامداد خونین با سه کشته را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الدین یوسفوند فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه، اظهار کرد: مأموران پلیس فتا شهرستان زرندیه با انجام تحقیقاتی هدفمند و همچنین شکایت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان مبنی بر فعالیت غیرقانونی خدمات پوست و زیبایی از سوی فردی که در فضای مجازی نیز اقدام به تبلیغ می‌کرد در این شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: در تکمیل تحقیقات پلیس، محل فعالیت این فرد با طبابت غیرقانونی و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سلامت و جان افراد جامعه و شهروندان را در معرض خطر قرار داده بود، شناسایی شد و بلافاصله با هماهنگی با دستگاه قضائی، تیمی از مأموران انتظامی شهرستان زرندیه، به آدرس مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه ادامه داد: به دستور مقام قضائی محل فعالیت این پزشک قلابی که بدون مدرک و مجوز معتبر پزشکی اقدام به درمان مراجعان و بیماران می‌کرد، پلمب شد اغلب مراجعه کنندگان به این مطب زنان و دختران جوان بودند که برای درمان و زیبایی به این پزشک قلابی مراجعه می‌کردند.

وی با اشاره به معرفی متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی از شهروندان خواست تا همواره برای درمان به مراکز درمانی معتبر مراجعه کرده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و یا برخورد با افراد سودجو و متقلب، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

زندگی ۷ ساعته در وحشت

آرمان کمال بنا رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان میبد اظهار کرد: ساعت ۲۰ شب گذشته و با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر(EOC)، مبنی بر گم شدن یک زن سالمند در روستای "هفت‌هر" از توابع بخش ندوشن، نجاتگران هلال‌احمر میبد در قالب یک تیم امدادی با یک دستگاه خودروی عملیاتی به محل اعزام شدند.

وی افزود: با کمک نیروهای محلی و دیگر عوامل و ارگان‌های امدادی کار جست‌وجو و نجات فرد گم شده که یک زن سالخورده بود را آغاز و تلاش مجموعه عوامل حاضر در منطقه به بار نشست و پس از چندین ساعت جست‌وجو فرد مذکور پیدا و تحویل خانواده شد.

گفته می‌شود این فرد که دچار بیماری آلزایمر است ساعت ۱۶ از منزل خود خارج شده بود و رأس ساعت ۲۲:۳۰ در هشت کیلومتری و در دامنه ارتفاعات مشرف به روستا پیدا شد. حال عمومی این بانو رضایت‌بخش گزارش شده است.

رمزگشایی از باند تبهکارانه در مشهد

بر اساس گزارش مردم محلی درباره موضوعی مشکوک به پلیس، تیمی از مأموران دایره اطلاعات فرماندهی انتظامی منطقه ثامن مشهد را همراه با مأموران تجسس کلانتری دوازدهم وارد عمل کرد. محل گزارش شده خانه‌ای مسکونی بود که طبق اظهارات منابع خبری، افرادی مشکوک در آن رفت و آمد داشتند.

بررسی‌های نامحسوس پلیس‌های لباس شخصی در نزدیکی محل آغاز شده بود و خانه افراد مشکوک زیر نظر قرار داشت. در چند روز گذشته همه رفت و آمدهای خانه بررسی و زیر ذره‌بین مجریان قانون قرار داشت تا اینکه کشف یک سرنخ موجب شد ضابطان قضائی به آن واکنش نشان دهند و موضع عملیاتی بگیرند.

ورود یکی از مجرمان سابقه‌دار به این محل با یک دستگاه خودرو مشکوک، مأموران را بر آن داشت تا مراتب را از سوی مقام قضائی پیگیری و پس از اخذ دستور، مجوز ورود به خانه را دریافت کنند. محل در یکی از خیابان‌های حوزه استحفاظی کلانتری امام رضا (ع) قرار گرفته بود. مجریان نظم و امنیت عمومی با مجوز قانونی وارد عمل شدند و قبل از اینکه مجرم سابقه‌دار فرصت فرار داشته باشد با طرح عملیاتی غافلگیرانه او را در خانه مشکوک دستگیر کردند.

اما متهم حاضر به همکاری با مأموران نبود و مدعی بود هیچ خطایی از جانب او سر نزده است. انکار این مجرم سابقه‌دار که طبق شواهد موجود در پرونده خود ۹ سال از عمر خود را پشت میله‌ها گذرانده بود، عمر کوتاهی داشت و با کشف سرنخی از داخل مخفیگاه دستش برای قانون رو شد.

مأموران با استعلام از شماره پلاک دو دستگاه سواری پژو و پرایدی که داخل حیاط خانه مورد نظر پارک بود دریافتند که خودروها به تازگی سرقت شده‌اند. همین سرنخ موجب شد تا متهم ۳۲ ساله که دارای پنج سابقه کیفری سرقت است به ناچار لب بازکرده و راز مجرمانه خود و هم گروهی‌های خلاف کارش را فاش کند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که این فرد گرداننده یک باند سرقت‌های سریالی خودرو و لوازم و قطعات داخل خودرو در مشهد است. مأموران دایره تجسس کلانتری امام رضا (ع) با به دست آوردن اطلاعات دیگری به سراغ دومین مهره این پرونده رفتند و در عملیاتی ضربتی جوانی ۲۹ ساله را در مخفیگاهش به دام انداختند.

این سارق حرفه‌ای نیز سابقه‌دار است و مجریان قانون از داخل حیاط خانه‌اش یک دستگاه خودرو سواری پراید را به همراه ۶۴ قطعه و لوازم سرقتی خودرو کشف و توقیف کردند. با دستگیری این دو مهره اصلی باند سرقت، متهم دیگری که او هم از گردانندگان اصلی بود در عملیات دیگری از سوی مأموران کلانتری دوازدهم مشهد به دام افتاد و مأموران در بازرسی از مخفیگاه او تعداد زیادی لوازم سرقتی را کشف و ضبط کردند.

چهارمین متهم نیز که او هم از مجرمان سابقه‌دار بود و پنج فقره سابقه کیفری در کارنامه مجرمانه خود داشت در مأموریت بعدی ضابطان قضائی دستگیر شد. عملیات دستگیری اعضای این باند سرقت ادامه داشت و مأموران با به دست آوردن سرنخ‌های موجود به سراغ این مجرمان سابقه‌دار می‌رفتند. با اجرای بخش دیگری از این مأموریت مهره پنجم این پرونده که دارای دو فقره سابقه کیفری بود، جلب قانون شد و مأموران پلیس یک دستگاه خودرو پراید سرقتی را از داخل مخفیگاه او کشف و توقیف کردند.

در ادامه این عملیات‌ها و با جلب پنج مهره اصلی این پرونده سرنخی از دیگر همدستان آنها به دست آمد و طولی نکشید که مأموران دایره تجسس کلانتری امام رضا (ع) به همراه عوامل فرماندهی انتظامی منطقه ثامن مشهد توانستند ۹ تن دیگر که آنها نیز از مجرمان سابقه دار بودند را در مناطق مختلف شهر شناسایی کنند و به دام بیندازند.

مأموران کلانتری نوزدهم مشهد زمانی به صحنه جرم رسیدند که چند تن از شهروندان وظیفه شناس مردی جوان را دستگیر کرده بودند. از شواهد و مستندات امر پیدا بود که فرد به دام افتاده گوشی تلفن همراه زنی جوان را زورگیری کرده و قصد فرار داشته است که مردم به امداد مال باخته رسیده و متهم را دستگیر کرده‌اند.

مأموران کلانتری شفا بلافاصله متهم را به خودرو پلیس منتقل کرده و به مقر خود انتقال دادند. شاکی در اظهارات اولیه خود گفت که در ایستگاه اتوبوس ایستاده بوده که متهم به او حمله‌ور شده و با تهدید چاقو تلفن همراهش را زورگیری کرده است. سر و صدای شاکی و امدادخواهی او موجی شده تا چند نفر از کسبه وارد عمل شوند و راه فرار متهم را سد کنند و او را به دام بیندازند.

متهم که راهی جز بیان حقیقت پیش پایش نبود در همان دقایق ابتدایی جرمش را پذیرفت و اعتراف کرد که از چندی قبل اقدام به گوشی قاپی و زورگیری کرده است. او گوشی‌های تلفن همراه مسروقه را به فردی مال‌خر در منطقه خواجه ربیع می‌فروخته و از این طرق رد مجرمانه‌اش را پاک می‌کرده است. مأموران در ادامه تحقیقات این پرونده نیز در بازرسی از داخل لوازم همراه متهم دستگیر شده، مقادیری تریاک، یک قبضه چاقو و گوشی تلفن همراه شاکی را کشف کردند.

سرهنگ حسین دهقانپور فرمانده انتظامی مشهد اظهار کرد: در پرونده اول که مأموران کلانتری امام رضا (ع) در به نتیجه رساندن آن نقش داشتند، ۱۴ متهم به سرقت که اغلب از مجرمانه سابقه‌دار بوده و مدتی را در زندان به سر برده‌اند، دستگیر شدند و پس از تکمیل تحقیقات اولیه در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

وی افزود: در این پرونده مأموران کلانتری ۱۲ تاکنون ۲۳ مال باخته را شناسایی و هفت دستگاه خودرو سرقتی را از داخل مخفیگاه‌های متهمان کشف و توقیف کرده‌اند. همچنین در این عملیات مأموران سه پلاک سرقتی خودرو به همراه تعداد زیادی لوازم و قطعات داخل خودرو و دوچرخه سرقتی را کشف و ضبط کرده‌اند. متهمان اغلب برای سرقت خودروها و لوازم قیمتی داخل آنها با شکستن شیشه نقشه خود را عملی می‌کرده‌اند.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: در پرونده دوم که مأموران کلانتری شفا آن را پیگیری کرده و به نتیجه رسانده بودند یک متهم سابقه‌دار که از ده‌ها شهروند مشهدی زورگیری و قاپ‌زنی کرده بود دستگیر شد. در تحقیقات از این پرونده تاکنون ۵۰ فقره زورگیری و قاپ‌زنی از متهم رمزگشایی شده است.

وی اضافه کرد: سارق به دام افتاده نیز پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفت. همچنین تحقیقات مأموران ما برای شناسایی و دستگیری مال‌خران اموال مسروقه‌ای که با این سارق سابقه‌دار همکاری داشته‌اند ادامه دارد.

به دام افتادن سارق احشام هنگام سرقت

سرهنگ احمد ثمره حسینی فرمانده انتظامی شهرستان زابل، اظهار کرد: در پی تماس یکی از دامداران شهرستان با مرکز فوریت‌های فوریتی ۱۱۰ و اعلام وی مبنی بر حضور مشکوک یک خودروی پژو جلوی یک دامداری در یکی از روستاهای حاشیه‌ای شهرستان، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی در محل حاضر شدند.

وی افزود: با حضور سریع مأموران درصحنه سارقی که با تخریب قفل دامداری قصد سرقت احشام آن را داشت مشاهده و در یک اقدام سریع و غافلگیرانه دستگیر شد. این سارق ۲۷ ساله پس از انتقال به یگان به بزه ارتکابی اعتراف، و در بازجویی‌های تکمیلی به چهار فقره سرقت احشام با استفاده از یک دستگاه پژو ۴۰۵ در روستاهای حاشیه شهر زابل اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی به دامداران، توصیه کرد: از حفاظ‌های مناسب و تجهیزات ایمنی لازم جهت پیشگیری از سرقت برای دامداری‌ها و محل نگهداری احشام استفاده کرده و با رعایت نکات مراقبتی در نگهداری احشام و توجه به هشدارهای پلیس فرصت سرقت را از سارقان سلب و در صورت مشاهده خودروهای مشکوک اطراف دامداری‌ها با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

حبس مرگبار پسر جوان در شعله‌های آتش

ساعت ۴:۵۹ صبح امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان در خیابان فداییان اسلام، نرسیده به میدان شهرری، نبش خیابان پیل قوش، به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات لازم و خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند. آتش‌نشانان در مدت زمان کمتر از چهار دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و مشاهده کردند آتش‌سوزی در یک ساختمان دو طبقه روی داده است.

در طبقه همکف این ساختمان، مغازه فروش تجهیزات پزشکی به وسعت حدود ۵۰ متر وجود داشت که مملو از جنس بود؛ این مغازه با یک در کرکره‌ای مشبک و قفل از بیرون بسته شده و کاملاً شعله‌ور بود به نحوی که حجم زیادی از آتش به بیرون می‌زد. واحد بالایی ساختمان مذکور نیز یک مهدکودک بود که خوشبختانه در آن ساعات کسی در آن حضور نداشت اما آتش‌نشانان این واحد را نیز جست‌وجو کرده تا از عدم حضور فردی یا افرادی در آن مطمئن شوند.

آتش‌نشانان همزمان در لحظات اولیه حضور خود به مقابله با شعله‌های سرکش آتش پرداختند همچنین اطلاعات اولیه نشان می‌داد فردی در مغازه می‌خوابیده است. آتش‌نشانان در مغازه را باز کرده، به داخل مغازه نفوذ کردند و بعد از مدتی موفق شدند جوانی حدوداً ۱۸ ساله را که به گفته حاضران در محل حادثه، افغانستانی بود، از آنجا خارج کنند.

سیدجلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: این پسر جوان به دلیل شدت جراحات وارده و به تأیید عوامل اورژانس جان باخته بود. در نهایت عملیات آتش‌نشانان در ساعت ۷:۲۰ به پایان رسید و محل حادثه تحویل مالکان و عوامل انتظامی شد.

وی افزود: اگر قرار بر استراحت و خوابیدن فرد یا افرادی در یک محیط مانند مغازه است، شب‌ها نباید درِ آنجا قفل باشد زیرا در صورت بروز حادثه و نیاز ضروری به خروج افراد، به دلیل قفل بودن درها از بیرون، خروج امکان‌پذیر نخواهد بود و در موارد زیادی شاهد جان‌باختن افراد بودیم.

قتل‌عام خانوادگی در بامداد خونین با ۳ کشته

شهرک پردیس کرمانشاه ساعات اولیه صبح پنجشنبه هفتم بهمن‌ماه را با شلیک‌های متوالی داماد کینه‌جو و ضجه‌ها و فریادهای پسربچه شش‌ساله آغاز کرد و با تماس ساکنان محله، پلیس به محل وقوع حادثه رسید. در همان بررسی‌های ابتدایی معلوم شد سه زن در این حادثه جان باخته‌اند.

مأموران که پی برده بودند مقتولان زنی میانسال و دو دختر او هستند، در همان ابتدا اطمینان یافتند قاتل فردی آشناست که با انگیزه شخصی دست به جنایت زده است. در این میان فرزند یکی از مقتولان شاهد جنایت بود و مشخص شد پدر او دست به این کشتار زده است. این‌گونه بود که سرنخ‌های لازم به دست آمد و مرد جنایتکار به دام افتاد.

سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: پس از وقوع یک مورد قتل‌عام خانوادگی در شهرک پردیس کرمانشاه و اعلام موضوع به پلیس، تیم‌هایی از مأموران به‌سرعت در محل حاضر شدند. در تحقیقات ابتدایی پلیس مشخص شد قاتل داماد سابق خانواده و خواهرزاده یکی از مقتولان است که حدود پنج سال قبل از همسرش که دختر این خانواده بوده، جدا شده است.

وی افزود: تحقیقات پلیس نشان می‌داد قاتل به‌عنوان میهمان وارد منزل شده و به بهانه‌ای شب را هم برای خواب در منزل مقتولان مانده است. داماد سابق خانواده، نیمه‌های شب در اقدامی جنون‌آمیز به وسیله اسلحه کلتی که همراه داشته، به سمت همسر سابق ۳۱ ساله، مادر همسر ۵۵ ساله که خاله او نیز بود و خواهر همسر ۳۵ ساله خود شلیک کرده و هر سه نفر را به قتل رسانده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه ادامه داد: دیگر موضوع تأسف‌بار این حادثه دردناک، حضور پسربچه‌ای شش‌ساله که فرزند مشترک قاتل و مقتول بوده، در زمان وقوع جنایت در منزل بوده که پس از شلیک‌های صورت‌گرفته و فرار پدرش، با اجساد غرق در خون مادر، مادربزرگ و خاله‌اش روبه‌رو شده است.

وی با اشاره به دستگیری قاتل پس از چهار ساعت، تصریح کرد: با تکمیل تحقیقات، پلیس به‌سرعت اقدامات اطلاعاتی خود را برای شناسایی قاتل فراری آغاز کرد و مأموران موفق به شناسایی مخفیگاه وی در یکی از محلات حاشیه‌ای کرمانشاه شدند. پس از شناسایی مخفیگاه قاتل، محل به محاصره کامل مأموران آگاهی و شهرستان کرمانشاه درآمد و حوالی ساعت هشت صبح پنجشنبه و در کمتر از چهار ساعت از وقوع جنایت هولناک، پلیس موفق به دستگیری این فرد شد.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده در همان ابتدا به قتل همسر سابق، مادر و خواهر همسرش اعتراف و در بازجویی‌های اولیه انگیزه‌اش را از این اقدام کینه و نفرتی عنوان کرد که از آن‌ها به دل داشته است، تحقیقات تکمیلی پلیس برای مشخص‌شدن علت و انگیزه این اتفاق دردناک همچنان ادامه دارد.

کد خبر 552032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.