ترویج دوچرخه‌سواری در گنت با تشویق کارمندان شهرداری

بیش از نیمی از کارکنان شهرداری گنت بلژیک با دوچرخه رفت و آمد می‌کنند و این تعداد هر روز نیز در حال افزایش است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات گنت بلژیک اعلام کردند که ۴۰۰ دوچرخه جدید را بین کارمندان بخش دولتی توزیع کرده‌اند. در حال حاضر ۵۷ درصد از افرادی که در شهرداری‌ها کار می‌کنند با دوچرخه رفت و آمد می‌کنند. شش سال پیش، این عدد ۳۶ درصد بود و به گفته El-Bazioui، رئیس بخش مدیریت پرسنل و تسهیلات، رقم ذکر شده همچنان در حال رشد است.

مسئولان اعلام کرده‌اند که معلمان و پلیس‌های شهر نیز برای جابه‌جایی‌های درون شهری به استفاده از دوچرخه روی آورده‌اند. بر اساس داده‌های اخیر، در سال ۲۰۲۱، ۸۶ درصد از همه کارکنان بخش دولتی از روش‌های پایدار حمل‌ونقل نظیر دوچرخه و اتوبوس برای رفت و آمد خود استفاده کردند.

برای افزایش ناوگان وسایل نقلیه شهرداری، در اواخر این ماه حدود ۴۰۰ دوچرخه در بین کارکنان بخش حمل‌ونقل و همچنین در مدارس توزیع خواهد شد که شامل دوچرخه‌های معمولی، دوچرخه‌های باری و همچنین دوچرخه‌های برقی است.

ترویج دوچرخه‌سواری در گنت با تشویق کارمندان شهرداری

یکی از بهترین شیوه‌ها در رویکرد گنت برای ترویج دوچرخه‌سواری، ایجاد کارگاه دوچرخه شرکت خدمات اقتصاد اجتماعی (DBSE) است که تعمیر و نگهداری ناوگان ۴۰۰۰ دستگاهی دوچرخه پلیس و شهر را بر عهده دارد.

کارکنان این کارگاه را شهروندان قشر محروم تشکیل می‌دهند که اغلب حتی مهارت‌های زبانی ندارند. خوشبختانه، مقامات در صورت لزوم آموزش حرفه‌ای و زبان را برای این افراد ارائه می‌دهند.

رودی کدنز، رئیس بخش سیاست اجتماعی در این رابطه توضیح داد که بسیاری از فروشندگان دوچرخه اکنون افرادی را استخدام می‌کنند که این حرفه را در کارگاه (DBSE) یاد گرفته‌اند.

ترویج دوچرخه‌سواری در گنت با تشویق کارمندان شهرداری

۲۰ سال پیش شهر خنت، منطقه‌ای شلوغ بود که زیرساخت مناسبی برای ترویج دوچرخه‌سواری نداشت. با افزایش مشکلات مرتبط با تردد مردم، دولت محلی تصمیم گرفت بهترین کار ممکن را انجام دهد و آن ایجاد طرحی برای تبدیل گنت به شهر دوچرخه‌سواری بود. از آن زمان تاکنون، زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری به طور گسترده احداث شد و اکنون گنت با داشتن بیش از دو هزار مسیر دوچرخه به یکی از بهترین شهرهای دوچرخه‌سواری اروپا تبدیل شده است.

ترویج دوچرخه‌سواری در گنت با تشویق کارمندان شهرداری

کد خبر 552025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.