۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
«قصه طلوع» در گالری طلوع شرق

فرهنگسرای کوثر (وابسته به اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۵) در گام پنجم از سلسله نمایشگاه‌های «قصه طلوع»، نقاشی‌های لاکی استاد احمد عبدالهی را به نمایش گذاشته است.

احمد عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در این‌باره اظهار کرد: از دوران کودکی به نقاشی لاکی علاقه‌مند شدم و این هنر را نزد مرحوم استاد اکبر پاک‌نهاد آغاز کردم و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب تجربه، از سال ۱۳۵۲ به‌صورت جدی در زمینه نقاشی روی چوب (نقاشی لاکی) فعالیت کردم.

«قصه طلوع» در گالری طلوع شرق

وی با بیان اینکه آثار ارائه شده در نمایشگاه «قصه طلوع» برگرفته از نقاشی‌های دوران صفوی است که با چاشنی خلاقیت ترکیب شده‌اند، افزود: «قصه طلوع» اولین نمایشگاه انفرادی من در زمینه نقاشی لاکی است که در آن ۷۰ اثر به نمایش گذاشته شده است.

«قصه طلوع» در گالری طلوع شرق

این هنرمند نگارنگر با اشاره به تأثیر ویروس کرونا بر فعالیت‌های هنری و فروش آثار گفت: در دو سال اخیر و با شروع همه‌گیری کووید- ۱۹ شرایط برای هنرمندان نامساعدتر از قبل شده است چراکه این موضوع در به فروش نرفتن آثار هنری اثرگذار بوده است.

«قصه طلوع» در گالری طلوع شرق

به گزارش ایمنا، احمد عبدالهی متولد سال ۱۳۳۹ در اصفهان است که بیش از ۴۰ سال است در هنر نقاشی لاکی (نقاشی روی چوب) فعالیت دارد. علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه آثار این هنرمند می‌توانند تا دهم بهمن‌ماه از ساعت ۹ الی ۱۵ به گالری طلوع شرق، واقع در خیابان جی، خیابان مسجد علی، فرهنگسرای کوثر مراجعه کنند.

کد خبر 551981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.