برگزاری نخستین دوره مسابقات کراس‌ فیت اکو کاپ در اصفهان

نخستین دوره مسابقات اکو کاپ در بخش کمیته کراس‌فیت در استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین دوره رقابت‌های اکو کاپ توسط هیئت ورزش‌های همگانی با همکاری کمیته کراس‌فیت و باشگاه ورزشی اکو فیتنس، روز گذشته _هشتم بهمن‌ماه_ در استان اصفهان برگزار شد و عناوین برتر در دو بخش Rx (آماتور) و Scale (حرفه‌ای) پس از مصاف یک‌روزه با یکدیگر معرفی شدند.

در دسته Rx (آماتور)

نفر اول: حسن قاسمی‌زاده
نفر دوم: مهدی برونی
نفر سوم: مهران سلیمیان
نفر چهارم: مهدی نادری

دست Scale (حرفه‌ای)

نفر اول: بهروز رازقین
نفر دوم: امیر توکلی
نفر سوم: بهروز اسدی
نفر چهارم: محمدرضا دهقانی

کمیته کراس‌فیت در نظر دارد با جمع‌بندی امتیازات برندگان رویداد روز گذشته و دوره قبلی، ۲۱ بهمن‌ماه به مناسبت دهه فجر، رقابتی را با عنوان قهرمان قهرمانان برگزار کند.

برگزاری نخستین دوره مسابقات کراس‌ فیت اکو کاپ در اصفهان

۸۰ شرکت‌کننده و ۸ عنوان برتر

مالک ضیایی، مسئول برگزاری رقابت‌های اکوکاپ کراس‌فیت در استان اصفهان اظهار کرد: اولین دوره این رقابت‌ها برگزار شد؛ مسابقه‌ای که آن را به دو دسته آماتور و حرفه‌ای تقسیم‌بندی کرده بودیم که هر کدام از دو بخش تشکیل شده بود.

وی درخصوص تعداد شرکت‌کنندگان این رویداد افزود: درمجموع تعداد ۸۰ ورزشکار در این مسابقه ثبت‌نام کردند که در دسته آماتور ۶۰ و در دسته حرفه‌ای هم ۲۰ نفر شرکت کردند. امتیازات براساس این دو مرحله بررسی می‌شد و طبق رنکینگ نهایی نفرات اول تا چهارم حائز جوایز و معرفی شدند.

مسابقه قهرمان قهرمانان در اصفهان برگزار می‌شود

امیر عطابخش، مسئول کمیته کراس‌فیت استان اصفهان در جریان این مسابقه گفت: این مسابقه دومین رویداد بخش مردان بود. جمع امتیازات نفرات برتر لحاظ می‌شود و ۱۵ یا ۲۰ نفر از این نفرات در ۲۱ بهمن‌ماه به‌مناسبت دهه فجر در مسابقه قهرمان قهرمانان شرکت می‌کنند و نفرات برتر در آن مسابقه، به‌عنوان نمایندگان استان اصفهان به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند. مسابقات زنان را هم پیش از این برگزار کرده‌ایم و با رنکینگ مشخص‌شده، نفرات برتر بانوان به مسابقات کشوری خواهند رفت.

وی با اعلام اینکه کمیته کراس‌فیت با فعالیت گسترده به‌دنبال این است تا کراس‌فیت را به‌صورت رایگان در اختیار ورزش‌دوستان قرار دهد، افزود: در حال رایزنی با انجمن کراس‌فیت کشور هستیم تا مسابقات کشوری را در استان اصفهان میزبانی کنیم. مکانی را در محله ناژوان اصفهان طراحی کرده‌ایم و طی همکاری با باشگاه قایق‌رانی خروشان اصفهان به‌دنبال آن هستیم تا از آنجا که کراس‌فیت از نظر یادگیری هزینه‌بر است در راستای ورزش همگانی، به‌صورت رایگان کراس‌فیت را در اختیار مردم قرار دهیم. طرحی به اسم جمعه‌های کراس‌فیتی نیز خواهیم داشت که زنان و مردان به‌طور رایگان و صحیح آموزش ببینند و کراس‌فیت را وارد دل خانواده‌ها خواهیم کرد.

برگزاری نخستین دوره مسابقات کراس‌ فیت اکو کاپ در اصفهان

مسئول کمیته کراس‌فیت استان اصفهان، ضمن تاکید بر ایجاد دوره‌های متفاوت در بخش کراس‌فیت از برنامه‌های این کمیته خبر داد و تصریح کرد: سمینار و کارگاه‌های کراس‌فیت را نیز برگزار خواهیم کرد؛ چراکه آن‌ها پیش‌نیاز کلاس مربی‌گری کراس‌فیت هستند. در نخستین دوره کلاس مربی‌گری درجه سوم استان اصفهان، پس از تهران بیشترین تعداد مربی مرد و زن را داشته است. در مسابقات کاپ آزاد کشور هم میثم اسدی نفر چهارم کشور شد، از پاورلیفتینگ و ژیمناستیک‌کاران و وزنه‌برداران در کمیته کراس‌فیت استفاده کنیم و اصفهان بتواند در سطح کشور حرف اول را بزند؛ کار ما تازه شروع شده و با کمک تمام رشته‌های ورزشی می‌توانیم به اهداف مدنظرمان برسیم.

لیگ‌برتر کراس‌فیت هدف اصلی کمیته استانی برای سال آینده

عطابخش در پایان درخصوص مسابقات لیگ کراس‌فیت در استان اصفهان خاطرنشان کرد: سال آینده قطعاً لیگ‌برتر کراس‌فیت استان اصفهان را در بخش مردان و زنان خواهیم داشت و به‌صورت رفت و برگشت، هفته‌ای چهار یا پنج مسابقه برگزار می‌کنیم تا این مسابقات در مردم جامعه نهادینه شود. به‌علاوه اینکه سلامت جسمی و روحی و روانی مردم را تأمین می‌کند و دیگر کراس‌فیت یک رشته گران نخواهد بود و ما به‌صورت رایگان آن را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

کد خبر 551978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.