اهمیت برندسازی مکانی در ساماندهی ورودی‌های شهر

یک دکترای طراحی شهری گفت: طراحی المان‌هایی متناسب با ظرفیت‌ها و ویژگی‌های جغرافیایی و فضایی شهر، جانمایی مطلوب کاربری‌ها و در نظر داشتن برنامه‌ای مدون و جامع برای ساماندهی ورودی‌های شهر اهمیت دارد.

سولماز حسینیون در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساماندهی ورودی شهرها از برنامه‌های مهم شهرداری در کیفیت‌بخشی به سیما و منظر شهر است و نقش مهمی در شناساندن شهر به گردشگران و مهاجران دارد.

وی افزود: ورودی‌های هر شهر باید متناسب با چشم‌انداز و ظرفیت‌های همان شهر ساماندهی شود و بدین منظور باید مطالعات دقیقی در حوزه سیما و منظر برای طراحی و ساماندهی ورودی‌ها، توسط متخصصان امر انجام شود.

این دکترای طراحی شهری خاطرنشان کرد: برندسازی مکانی فضاهای شهری اهمیت زیادی دارد و ورودی‌های شهر در صورت طراحی صحیح، می‌تواند نقش مهمی در برندینگ شهری و ثبت تصویری خوشایند از شهر در ذهن مخاطبان داشته باشد.

وی تاکید کرد: طراحی و استفاده از المان‌ها و نشانه‌های شاخص که با پیشینه تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر (اقتصاد سبز) در پیوند است، نقش مهمی در برندسازی مکانی و ایجاد چشم‌‎اندازی مطلوب از شهر خواهد داشت.

حسینیون اضافه کرد: علاوه بر توجه به نشانه‌ها و المان‌ها، جانمایی کاربری‌های اطراف شهر و نوع آنها نیز نقش مهمی در ساماندهی ورودی‌های شهرها دارد.

وی گفت: استقرار صنایع آلاینده در مسیرهای منتهی به شهرهای بزرگ، امروزه چهره نامطلوبی از شهر به نمایش می‌گذارد و ساماندهی مطلوب ورودی‌های شهر را با چالش مواجه می‌کند؛ این مسئله کمتر در شهرهای کوچک دیده می‌شود.

این دکترای طراحی شهری افزود: طراحی المان‌هایی متناسب با ظرفیت‌ها و ویژگی‌های جغرافیایی و فضایی شهر، جانمایی مطلوب کاربری‌ها و در نظر داشتن برنامه‌ای مدون و جامع برای ساماندهی ورودی‌های شهر اهمیت دارد و سیمای شهری مطلوبی را حداقل در مرحله نخست در ذهن مخاطبان و گردشگران ثبت می‌کند.

کد خبر 551958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.