احتمال آلوده شدن به ویروس کرونا از طریق سطوح بیمارستانی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال ابتلای افراد به بیماری کووید۱۹ از سطوح آلوده کم است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان مطالعاتی انجام شد که نشان می‌داد ویروس کرونا می‌تواند برای مدت طولانی روی سطوح باقی بماند؛ این بدان معنا نیست که ویروس زنده و فعال است. محققان با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدند که تقریباً هیچ ویروس زنده و عفونی روی سطوح وجود ندارد.

گروهی از محققان به منظور بررسی احتمال وجود ویروس روی سطوح، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف نمونه‌هایی از چندین سطح در اتاق‌های ۲۰ بیمار مبتلا به کووید -۱۹ در روزهای اول، سوم، ششم، دهم و چهاردهم بستری آن‌ها جمع‌آوری کردند. این سطوح شامل نرده‌های تخت، رایانه‌های اتاق، دستگیره‌های درِ خروجی، سینک‌ها، قسمت‌های آماده‌سازی پزشکی و کامپیوترهای ایستگاه پرستاری خارج از اتاق بیماران می‌شد.

محققان ۳۴۷ نمونه جمع‌آوری شده را با استفاده از آزمایش PCR مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند ۱۹ نمونه به ویروس کرونا آلوده شده است که شامل ۹ نمونه از نرده‌های تخت، چهار نمونه از سینک، چهار نمونه از رایانه‌های اتاق بیمار، یک نمونه از دستگیره درِ خروجی و یک نمونه از قسمت آماده‌سازی پزشکی می‌شد. به گفته پژوهش‌گران، از ۱۹ نمونه آلوده به ویروس کرونا، ۱۶ مورد در روز اول یا سوم بیماران بستری شده در بیمارستان جمع‌آوری شده بود.

علاوه بر این، ۱۹ نمونه آلوده به ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که فقط یک نمونه پتانسیل عفونی بودن را دارد. بنابراین پژوهش‌گران به این نتیجه رسیدند که احتمال ابتلای افراد به بیماری کووید -۱۹ از طریق سطوح بیمارستانی بسیار کم است و ویروس کرونا عمدتاً از طریق قطرات تنفسی موجود در هوا انتقال پیدا می‌کند. به همین دلیل به افراد توصیه شده است که به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید -۱۹ همواره از ماسک استفاده کنید و از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب نیز دوری کنید.

کد خبر 551954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.