پویش کمک اصفهانی‌ها به سیل‌زدگان ۳ استان آغاز شد

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان اصفهان از راه‌اندازی پویش کمک به سیل‌زدگان سه استان ایلام، ‌کرمان و سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: فراخوانی به تمام شهرستان‌ها ابلاغ شد و امیدواریم با کمک خیران بتوانیم در مدت ۱۵ روز برگزاری این پویش، ‌مبلغ قابل قبولی برای مناطق سیل‌زده جمع‌آوری شود.

امید رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بارندگی ۳۴۰ میلی‌متری اخیر که منجربه جاری شدن سیل در خوزستان شد، ساکنان ۱۷ شهرستان، ۳۰۹ روستا و ۱۳ هزار خانوار را درگیر مشکلات ناشی از جاری شدن سیل کرده، دسترنج سال‌ها تلاش کشاورزان و دامداران را در زیر آب نابود کرد. در همین راستا بهزیستی استان اصفهان برای کمک‌رسانی به مددجویان زیرپوشش خود در شهرها و روستاهای سیل‌زده، پویشی راه‌اندازی کرده است.

وی با اشاره به آغاز این پویش از روز پنج‌شنبه هفتم دی‌ماه افزود: شماره کارت مجازی ۲۳۸۳-۸۲۰۹-۹۵۷۰-۶۳۶۷ به نام سازمان بهزیستی استان اصفهان و کددستوری #۱*۲۰۰۲*۶۶۵۵* آماده دریافت کمک‌های نقدی نیکوکاران در سراسر استان است، ادارات بهزیستی شهرستان و مجتمع‌های ما نیز آماده جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی هم استانی‌های نیکوکار خواهد بود.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال سازمان بهزیستی استان اصفهان، پویش‌های مردمی را که پیش از این در راستای استفاده از سرمایه اجتماعی استان راه‌اندازی شده بود، موفق دانست و گفت: نیکوکاران اصفهان از سطح شهرستانی یا استانی فراتر رفته‌اند و دیدگاه ملی برای کمک‌رسانی دارند. در بخش مشارکت‌های مردمی نیز تلاش کردیم با اعتمادسازی خیران، فعالیت‌های نیکوکارانه آن‌ها را به مناطق محروم کشور گسترش دهیم.

وی ارسال ۱۵۰ مخزن آب به استان سیستان و بلوچستان در ماه‌های گذشته را در همین راستا معرفی کرد و ادامه داد: در مقطع حساس کنونی تلاش می‌کنیم به کمک نیازمندان سیل‌زده در سیستان و بلوچستان بشتابیم و تا حدودی از درد و رنج مردم این مناطق کم کنیم. به همین دلیل فراخوانی به تمام شهرستان‌های استان ابلاغ شد تا با کمک خیران آن‌ها بتوانیم مبالغ قابل قبولی را برای مناطق سیل‌زده این سه استان جمع‌آوری و ارسال کنیم.

رحمانیان از ادامه پویش تا ۱۵ روز آینده خبر داد و افزود: همان‌گونه‌که خیران همواره به کمک نیازمندان شتافته‌اند و هیچ گاه ما را در مقاطع حساس تنها نگذاشته‌اند، اطمینان داریم که در راستای کمک به هموطنان سیل‌زده، در این پویش نیز کمک‌های خوبی جمع‌آوری و به استان سیستان و بلوچستان، ایلام و کرمان فرستاده می‌شود.

وی با اشاره به واریز مبالغی به کدهای دستوری طی دو روز گذشته، افزود: با توجه به اینکه امروزه وابستگی افراد به فضای مجازی بسیار زیاد است، امیدواریم با تبلیغ در این فضا کمک‌های مناسبی بدین منظور جمع‌آوری شود تا بخشی از خسارت‌های سیل‌زدگان جبران شود.

کد خبر 551952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.