۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
متروی تهران در انتظار بودجه

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه فرسودگی این ناوگان جدی است و نیاز به اقدام فوری دارد، گفت: این شرکت به بودجه سال آینده امید دارد و در صورت تصویب، اتفاقات خوبی در راه خواهد بود.

به گزارش ایمنا، مهدی شایسته‌اصل اظهار کرد: تعمیرات اساسی و کمبود واگن از مشکلات عمده شرکت بهره‌برداری متروی تهران است؛ لذا به ارتقای بخشی از زیرساخت‌های این ناوگان نیاز داریم.

وی افزود: شهردار تهران در لایحه بودجه سال آینده به این کمبودها توجه ویژه‌ای کرده که در صورت تصویب بودجه از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شاهد تحول در این ناوگان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه این ناوگان نیاز به حمایت دولتمردان و سایر ارگان‌های وابسته دارد، خاطرنشان کرد: با افزایش نرخ دلار و بالا رفتن هزینه‌های نگهداری و توسعه مترو، دیگر شهرداری به تنهایی نمی‌تواند از عهده این کار سنگین برآید.

وی با بیان اینکه خطوط شش و هفت این ناوگان در حال توسعه است و باید به این منظور واگن‌های بیشتری تأمین شود، تصریح کرد: در حال حاضر میزان مسافران مترو، روزانه بیش از یک میلیون نفر است و تلاش می‌کنیم با کاهش سرفاصله برخی خطوط، ازدحام را در برخی ایستگاه‌های تقاطعی کاهش دهیم.

شایسته اصل با بیان اینکه میانگین حرکت قطارها در این ناوگان حدود چهار دقیقه است، تصریح کرد: بیشترین حجم مسافران مترو در خطوط یک، دو، چهار و پنج است و باید با اعزام قطارهای فوق‌العاده، شلوغی در برخی ایستگاه‌های این خطوط را مدیریت کنیم.

وی گفت: در ساعات پیک شلوغی شاهد ازدحام در این ایستگاه‌ها هستیم، اما تلاش می‌کنیم با همین ظرفیت خدمات‌رسانی به شهروندان با کیفیت مطلوب انجام شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 551931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.