ریه‌های شهر، نیازمند تنفسی دوباره

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: فضای سبز پارک جنگلی ناژوان علاوه بر محدودیت و محرومیت از آب و خشکسالی، به دلیل نزدیکی به نیروگاه برق از آلودگی هوا نیز رنج می‌برد.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کیفیت آب آبیاری فضای سبز شهر اصفهان کاهش یافته و منجر به شوری و افزایش هدایت الکتریکی خاک عرصه‌های فضای سبز شده است که این امر با زوال تدریجی فضای سبز شهری همراه خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات عرصه‌های فضای سبز شهری، اضافه کرد: فضای سبز پارک جنگلی ناژوان علاوه بر محدودیت و محرومیت از آب و خشکسالی، به دلیل نزدیکی به نیروگاه برق از آلودگی هوا نیز رنج می‌برد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ضمن اشاره به آلودگی هوای شهر اصفهان و تشدید آن در روزهای اخیر به دلیل استفاده از سوخت مازوت، افزود: این امر به عرصه‌های گیاهی شهر آسیب وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خطوط انتقال آب، منابع ذخیره‌سازی و شیوه‌های آبی در مناطق ۱۵‌گانه شهرداری اصفهان اجرا می‌شود و در صدد هستیم شبکه انتقال پساب شهر را در آینده نزدیک تکمیل کنیم.

عرفان‌منش تصریح کرد: در چند ماه اخیر مشکلاتی همچون آتش زدن برگ درختان و روشن کردن آتش در کنار درختان را داشتیم که این کار باعث خشک شدن ریشه‌های درختان می‌شود و رفع این مشکل با فرهنگ‌سازی شهروندان امکان‌پذیر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به ظرفیت آبریز و آبخوان شهر، افزود: در شهر اصفهان تنها یک درصد از کل آب حوزه آبخوان شهر در فضای سبز مصرف می‌شود و فضای سبز شهری به علت خشکسالی تحت فشار شدید قرار گرفته است.

کد خبر 551891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.