وزارت نفت برنامه‌ای برای تغییر سوخت مازوت ندارد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در برخی نیروگاه‌های اراک، اصفهان و بعضی از استان‌ها مازوت‌سوزی انجام می‌شود و وزارت نفت هیچ برنامه و تصمیمی برای تغییر این سوخت ندارد، علی‌رغم اینکه می‌تواند از سوخت جی‌وندی که مازوت تسویه شده استفاده کند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مصرف مازوت توسط صنایع و نیروگاه‌ها اظهار کرد: هفته گذشته وزیر نفت را به کمیسیون انرژی مجلس فراخواندیم تا نسبت به مصرف سوخت مازوت در برخی از نیروگاه‌های کشور توضیحاتی ارائه کند اما پاسخ‌هایی که داده شد قانع کننده نبود، به همین دلیل باید لازم است این سوال در صحن علنی مجلس مطرح و هرچه سریع‌تر وزیر نفت نسبت به آن پاسخگو باشد

وی ادامه داد: متأسفانه در اراک، اصفهان و بعضی از استان‌های کشور مازوت‌سوزی انجام می‌شود و وزارت نفت هیچ برنامه و تصمیمی برای تغییر این سوخت ندارد، علی‌رغم اینکه این وزارتخانه می‌تواند از سوخت جیوندی یا مازوت تسویه شده استفاده کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که وزیر نفت نسبت به تغییر سوخت مازوت در نیروگاه‌ها اقدامی نکند برای پاسخگویی وزیر در مجلس اقدام جدی خواهیم کرد زیرا وزیر موظف است نسبت به استفاده از سوخت مازوت اقدامات لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: متأسفانه وزارت نیرو در راستای استانداردسازی و فیلترسازی نیروگاه‌های کشور کوتاهی می‌کند در صورتی که باید نسبت به فیلتر کردن نیروگاه‌ها اقدام کند.

آصفری با اشاره به اینکه استفاده از سوخت استاندارد توسط نیروگاه‌ها یک قانون است، اظهار کرد: نیروگاه‌ها باید از سوخت استاندارد استفاده کنند و صنایع آلاینده، رفع آلایندگی و نسبت به فیلترزدایی اقدام کنند که در این صورت بر کاهش آلودگی شهرها تأثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: امروزه سلامت مردم در اولویت بوده و دولت موظف است برای جلوگیری از آلودگی هوا در کشور اقدامات بازدارنده انجام دهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره آثار مخرب مصرف مازوت خاطرنشان کرد: متأسفانه استفاده از مازوت مشکلات جدی برای سلامت مردم ایجاد می‌کند که منجر به بروز بیماری‌های فراوانی در افراد خواهد شد.

کد خبر 551886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.