توضیح وزیر درباره یک شرط مسکن حمایتی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اولویت در طرح نهضت ملی مسکن برای سه دهک‌های پایین کشور است، گفت: اخیراً فرم‌(ج) را با مجوز شورای مسکن گرفتیم و اصلاحاتی در آن انجام دادیم.

به گزارش ایمنا، رستم قاسمی امروز جمعه در حاشیه کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: براساس این اصلاحات کسانی به طور مثال در شهرهای بزرگ پنج و در شهرهای کوچک سه سال سکونت داشته باشند می‌توانند ثبت نام انجام دهند.

وی با اشاره به مشکلات بازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن افزود: با بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال کار هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم به مردم برای باز پرداخت تسهیلات شأن کمک کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از نیازها و اولویت‌های دولت و مردم است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم این طرح را با سرعت پیش ببریم.

سالانه ۲۲ هزار واحد مسکونی در گیلان ساخته می‌شود

وی سهم گیلان را برای چهار سال آتی ساخت ۹۰ هزار واحد عنوان کرد و گفت: برای هر سال ساخت ۲۲ هزار واحد در گیلان پیش‌بینی شده است.

قاسمی یکی از مشکلات استان‌های شمالی در اجرای این طرح را تأمین زمین عنوان کرد و گفت: خوشبختانه بعضی از استان‌ها که برای تأمین زمین مشکلی ندارند پیشرفت‌هایی داشته‌اند اما در استان‌های شمالی این مشکل همچنان باقی است.

وی گفت: تاکنون برای ساخت ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد زمین در استان گیلان تأمین شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود یک میلیون از این چهار میلیون مسکن برای روستاییان است، گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را در کشور شروع کردیم.

منبع: ایرنا
کد خبر 551848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.