۳۱ استان کشور درگیر تنش آبی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کم آبی مشکلی اساسی و ۳۱ استان کشور درگیر تنش آبی است و نبود سرمایه‌گذاری در این حوزه و خشکسالی از عوامل موثر در این زمینه است.

‌به گزارش ایمنا، سیدمسعود میرکاظمی، اظهار کرد: کم آبی مشکلی اساسی است و ۳۱ استان کشور درگیر تنش آبی هستند.

وی با اشاره به ارز ترجیحی و تورم بالای ۴۵ درصد و ۱۸ میلیارد دلار برای نهاده‌ها اظهار کرد: برنامه دولت سیزدهم در چند محور است که در بخش اول باید ثبات ایجاد شود و مردم اعتماد کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: این حجم نقدینگی در گذشته به وجود آمده و تا پایان دولت سیزدهم این بدهی‌ها باقی است.

نابودی ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار توتستان

پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست نوغان را شناسنامه گیلان و زادگاه آن را شهرستان لنگرود دانست و گفت: متأسفانه امروزه ما شاهد نابودی ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار باغات توتستان هستیم که باید احیا شوند.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی یعقوبیه از جمله شهرک‌هایی است که می‌تواند تولیدات کشاورزی را رونق دهد، افزود: تصفیه خانه لنگرود یکی از نیازهای ضروری این شهرستان است. زمین این تصفیه خانه آماده و محصور است و برای بهره برداری از آن چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: منابع ایجاد آب باید در شهرستان افزایش یابد و دو آب بندان با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است تا اطاقور و کومله و بخشی از شلمان و لنگرود به لحاظ آب آشامیدنی و کشاورزی تأمین شود.

پروژه‌های نیمه تمام لنگرود

محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه نرخ بیکاری در این شهرستان ۲۲ درصد است، گفت: تصفیه خانه لنگرود با ۱۲ میلیارد تومان هزینه همچنان متوقف است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی بخش اطاقور با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تصفیه خانه شهر لنگرود با ۱۲ میلیارد تومان هزینه همچنان متوقف باقی مانده است، افزود: فرسودگی شبکه آب و برق و انشعابات لنگرود، احداث دو سد لاستیکی، تسطیح هزار هکتار از اراضی شهرستان، ضرورت احداث کارخانه خوراک دام، لایروبی آب بندان‌ها، فرسودگی راه روستایی، استهلاک و اسقاطی بودن تجهیزات و ماشین آلات راهداری، ناتمام ماندن پروژه چهار بانده کومله به اطاقور و کنار گذر چمخاله به رودسر، جمع آوری دفع پسماند و کارخانه کمپوست، هجوم گیاه سنبل آبی و پیگیری تحقق منطقه ویژه اقتصادی از اهم مشکلات این شهرستان است.

مشکل در مدیریت ظرفیت‌ها و منابع است

حجت الاسلام والسلمین مهدی نقوی امام جمعه لنگرود نیز در این جلسه با بیان اینکه ۴۰ درصد برنج کشور و ۹۰ درصد چای کشور در استان تأمین می‌شود، گفت: همه ظرفیت‌ها برای رونق و توسعه و ایجاد اشتغال وجود دارد، اما مشکل در مدیریت این ظرفیت‌ها و منابع است.

وی افزود: مدارس فرسوده بسیاری در لنگرود وجود دارد و تنها سینمای شهرستان سال‌ها تعطیل است.

شهرستان لنگرود با سه بخش، پنج شهر، هفت دهستان و ۲۱۷ آبادی با جمعیت بالغ بر ۱۴۰ هزار جمعیت (۷۲ درصد شهری و ۲۸ درصد روستایی) در شرق استان گیلان واقع است.

منبع: باشگاه خبر نگاران جوان

کد خبر 551846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.