حجم آب مخازن سدهای لرستان به ۴۰ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: حجم ذخیره آب در مخازن سدهای استان به ۴۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، داریوش حسن نژاد اظهار کرد: متوسط بارندگی سال جاری زراعی در لرستان بر اساس آخرین اعلام سازمان هواشناسی تاکنون ۲۱۰ میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته ولی نسبت به متوسط بلندمدت ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: کاهش و شکل بارش ها در سال آبی جاری نسبت به دوره آماری بلند مدت باعث شده تا منابع آبی زیرزمین و آب دهی رودخانه های استان با کاهش مواجه شود و بطور متوسط دبی رودخانه های استان در دی ماه سال آبی جاری نسبت مدت مشابه سال گذشته بطور متوسط ۲۱ درصد و نسبت به بلند مدت دوره آماری ۴۷ درصد کاهش دبی آب رودخانه ها ثبت شده است.

به گفته وی در مجموع مخازن سدهای استان ۲۰۸ میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره آب دارند که سال گذشته در همین زمان ۹۴ میلیون متر مکعب حجم ذخیره آبهای پشت سدهای استان بود که در حال حاضر این عدد به ۴۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

حسن نژاد با اشاره به چاه های غیرمجاز در شهرستان دورود نیز گفت: از ۲۵ دستگاه حفاری غیرمجاز ضبط شده در سطح استان ۲۰ دستگاه مربوط به شهرستان دورود است و تعداد چاه های غرمجاز این شهرستان روز به روز در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: سطح آب‌های زیرزمینی این منطقه در حال کاهش است و احتمال فرونشست نیز در این منطقه وجود دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 551748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.