بی‌واسطه با مردم سخن می‌گوییم/ استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات

استاندار اصفهان گفت: سفر به شهرستان‌ها برای این است که گره از کار مردم باز شود و اقدامی صورت بگیرد تا مردم بدون واسطه مسائل را مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا مرتضوی امروز _پنجشنبه هفتم بهمن ماه_ در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان تیران و کرون در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فراهم کردن زمینه برای رسیدگی ویژه به مسائل اصلی شهرستان‌ها از جمله رویکردهای سفرهای شهرستانی است.

وی ادامه داد: در گذشته مردم با واسطه با مسئولان در ارتباط بودند، از این رو مشکلات آن‌ها حل و فصل نمی‌شد، اما در سفرهای شهرستانی مدیران و مسئولان استان در کنار مردم قرار می‌گیرند تا برخی از مشکلات برطرف شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: این سفرها برای این است که گره‌زدایی جایگزین گره‌زایی از کار مردم شود و اقدامی صورت بگیرد تا مردم بدون واسطه مسائل را مطرح کنند.

مرتضوی اضافه کرد: در طول نیم روز سفر به شهرستان‌ها، مدیران بازدید و در جلسات کارگروه تسهیل در شهرستان و شورای اداری مشترک بین مسئولان استان و شهرستان مسائل را جمع بندی و مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: در گذشته زمان جلسات شورای اداری به سخنرانی مدیران می‌گذشت، اما اکنون رویکرد تغییر کرده و مشکلات اصلی مردم از مناطق محروم تا مناطق بهره‌مند مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: توجه مدیران بیشتر باید به مناطق محروم‌تر باشد و شرایط به نحو مطلوبی به صورت عملیاتی به نفع مردم تغییر کند.

مرتضوی گفت: یکی از اولویت‌های سفرها این است که به موضوع معیشتی مردم با نگاه معیشت پایدار توجه شود. بخشی از سفرها به ارتباط با بنگاه‌های اقتصادی تعطیل شده و نیازمند توسعه، اختصاص دارد که می‌توان با پشتیبانی اندک آن‌ها را به چرخه تولید بازگرداند.

وی افزود: تاکید ما بر برگزاری مکرر جلسات ستاد تسهیل است؛ باید به این سمت حرکت کنیم که بنگاه‌های اقتصادی که می‌توانند سر منشأ ایجاد شغل و شرایط پایدار برای خانواده‌ها در منطقه باشند مورد حمایت قرار بگیرند و به چرخه بازدهی برگردند.

وی ادامه داد: سعی می‌شود از اقتصادهای خرد که در اختیار اقشار ضعیف‌تر جامعه است حمایت شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: در سفر به شهرستان تیران و کرون ۱۲۰ ملاقات مردمی داشتیم که تعداد قابل توجهی از آنها شامل فعالان اقتصادی کوچک و بزرگ بود که می‌توانند به رونق اقتصاد شهرستان‌کمک کنند.

مرتضوی تصریح کرد: برخی از مسائل مربوط به همه شهر است. به طور مثال در حوزه زیرساخت‌ها شهرستان را در بخش‌هایی همچون آب، برق و گاز، محیط زیست، شهرداری و دهیاری و راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده‌ای درگیر کرده که در این سفرها به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: سعی می‌شود با حضور در بین اقشار محروم جامعه صدای مردم ضعیف‌تر جامعه شنیده شود و با حضور در میان نخبگان از نخبگان هر شهرستان برای حل مسائل شهرستان استفاده شود.

استاندار اصفهان گفت: در جلسات به صورت امری عمل نمی‌کنیم. دبیرخانه‌ای در استانداری تعریف شده که به صورت ویژه وظیفه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی را بر عهده دارد.

مرتضوی گفت: سعی می‌کنیم از این سفرها به عنوان ظرفیتی برای هم راستا کردن ظرفیت‌های عملیاتی شهرستان استفاده کنیم، با مصوبات متعدد به دنبال فضاسازی رسانه‌ای نیستیم و تلاش می‌کنیم اگر مصوبه‌ای ابلاغ می‌شود در جهت رفع مشکلات شهرستان باشد، زیرا صرفاً تولید اشتغال بومی برای ما حائز اهمیت است.

به گزارش ایمنا، احداث باند دوم محور تیران- چادگان با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان، تأمین زمین جهت طرح نهضت ملی ساخت مسکن شهر عسگران، آماده سازی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر رضوان شهر، احداث باند دوم تیران- سامان، بازنگری طرح جامع تفصیلی شهر تیران، اصلاح نقاط حادثه خیز، احداث روگذر محور شرقی شهر تیران، مشکلات مربوط به عدم استقرار ادارات در شهرستان، تعیین تکلیف مدیریت تعزیرات حکومتی شهرستان، مشکلات بازار فروش محصولات گلخانه‌ای نظیر فلفل دلمه‌ای، لایروبی قنوات، گازرسانی به روستاهای فاقد دهیاری از جمله رحمت آباد و قادرآباد و کهریز لطفی، مشکلات مربوط به حوزه آب، مشکلات مربوط به شبکه بهداشت و درمان از موضوعات مورد بحث در جلسه شورای اداری این شهرستان بود.

کد خبر 551708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.