به رعایت مقررات در توسعه زیرساخت‌های گردشگری توجه شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: رعایت ضوابط و مقررات در توسعه زیرساخت‌های گردشگری مورد توجه جدی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی حیدری امروز _ پنجشنبه، هفتم بهمن‌ماه_ در نخستین ستاد اجرایی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری، اظهار کرد: این اقدام در حمایت از فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و با هدف رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان انجام شود.

وی افزود: رسانه‌های گروهی در سطح ملی و استانی تولیدات مربوط به چهارمحال و بختیاری را در مکان‌های تاریخی و گردشگری استان تهیه کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به حرائم برخی مکان‌های تاریخی استان و مشکلات ناشی از آن در روند توسعه تصریح کرد: علاوه بر ضرورت حفظ میراث‌فرهنگی، بازنگری در حرائم این مکان‌های تاریخی و ساماندهی آن در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار گیرد.

حیدری با اشاره به پتانسیل و ظرفیت مطلوب چهارمحال و بختیاری برای جذب گردشگران مختلف یادآور شد: رعایت ضوابط و مقررات در توسعه زیرساخت‌های گردشگری مورد توجه جدی باشد.

وی با اشاره به احداث تونل‌های جدید، جاده‌های در دست ساخت و توسعه محورهای ارتباطی موجود در استان اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری همزمان و به موازات برنامه‌های توسعه‌ای این استان در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی طرح‌های مرتبط با گردشگری سلامت و کمپ سینمایی در این استان جز برنامه‌های اولویت‌دار مسئولان مرتبط باشد.

حیدری گسترده کردن اطلاع‌رسانی در سطح ملی و استانی مرتبط با حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان را ضروری اعلام و تأکید کرد: شناسایی کمبودهای مربوط به زیرساخت‌های گردشگری در استان و برنامه‌ریزی برای جبران این کمبودها از طریق جذب اعتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی ضروری است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ طبقاتی در مجاورت پل زمان خان شهرستان سامان، افزود: برای اجرای این طرح از توان بخش خصوصی بهره‌گیری شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ساماندهی تمامی ورودی‌های استان، شهرستان‌ها، شهرها و روستاها، نصب تابلوهای راهنمای گردشگری و میراث‌فرهنگی، تعریف و بارگذاری موقعیت (لوکیشن) مناطق تاریخی و گردشگری استان از طریق نرم‌افزارهای قابل جست و جو در اینترنت در دستور کار قرار گیرد.

حیدری یادآور شد: ارتقای شاخص امنیت در افزایش حضور گردشگران و مسافران در مناطق مختلف این استان تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 551677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.