کتاب تور تورنتو؛ روایتی از پرواز اوکراین

کتاب «تور تورنتو» روایت دانشجویی از اهالی تفت یزد و شهید حادثه پرواز اوکراین، امیرحسین قربانی است که به قلم محمدعلی جعفری نوشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بخشی از کتاب «تور تورنتو» که همزمان با جشن امضای آن و پس از گذشت تنها دو هفته از چاپ اول این کتاب به چاپ چهارم رسید، آمده است:

«خاله‌های امیرحسین هر موقع او را می‌بینند، یاد برادرشان می‌افتند. از متانت و سربه‌زیری و خوش‌رویی. دایی حسین، فرمانده گروهان زرهی الحدید تیپ الغدیر یزد بود. سال ۱۳۶۶ در عملیات نصر ۷ شهید شد. ۲۱ سالش بود؛ درست مثل الان امیرحسین. او هم تازه پزشکی قبول شده بود.»

در کتاب «تور تورنتو» عاشقانه‌های یک روز یک خانواده ایرانی روایت شده است؛ دل دادن‌ها و دل بردن‌ها از فرزندی که بعد از تیک‌آف هواپیمای ۷۵۲ به آغوش آن‌ها بازنگشت.

در بخش دیگری از این کتاب چنین آمده است:

«معصومه دو بار از زیر آینه قرآن ردش می‌کند. آب می‌ریزد پشت سرش. صدقه می‌دهم. امیرحسین می‌رود زنگ خانه همسایه را می‌زند. آقای فهیمی وقتی می‌فهمد راهی است به‌سختی از پله‌ها پایین می‌آید. صدا می‌زند خانمش قرآن بیاورد. می‌گیرد بالای سر امیرحسین. بعد دست می‌گذارد روی شانه‌اش و دعا می‌خواند و فوت می‌کند به سر و صورتش. - آقای دکتر خدا پشت و پناهت!»

کتاب «تور تورنتو» در ۱۴۱ صفحه و با قیمت ۴۹ هزار تومان ارائه شده است.

کد خبر 551506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.