بزرگترین چالش محیط زیست، نوع نگاه مسئولان است

رئیس کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در پارک‌ها و فضای سبز اهواز چالش‌های مختلفی داریم،بزرگترین چالش نوع نگاه مسئولان به حوزه محیط زیست است به گونه‌ای که همواره یک نگاه فانتزی و به دور از اولویت اولیه به آن داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مهدی مطیعی امروز _چهارشنبه ششم بهمن ماه _ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: خط و مشی شورای ششم این است، وجاهتی که قانون‌گذار برای شورای شهر در پرداخت به تمام حوزه‌های خدماتی شهر در نظر گفته به مدار خود بازگردد تا بتوانیم در تعامل با دستگاه‌های مختلف، خدمت‌رسانی را بهتر و جامع‌تر در بازه زمانی مناسب انجام دهیم.

وی افزود: در پارک‌ها و فضای سبز اهواز چالش‌های مختلفی داریم و بزرگترین چالش، نوع نگاه مسئولان در ادوار مختلف و حال حاضر به حوزه محیط زیست است به گونه‌ای که همواره یک نگاه فانتزی و به دور از اولویت اولیه به آن داشته‌اند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در این کمیسیون به دنبال اصلاح این نگاه هستیم و در تلاش هستیم آن را به سمتی ببریم که محیط زیست با توجه به چالش‌های متعددی که کلانشهرها درگیر آن هستند، به عنوان یک ضرورت در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: با معضلات و مشکلاتی که وجود دارد، اصلاح وضعیت کنونی فضای سبز، در بخش تنوع طلبی، بستر، مبلمان و تأسیسات قطعاً بازه طولانی مدتی را می‌طلبد.

مطیعی با اشاره به شرایط کرونا و محدودیت‌های آن تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن شرایط همه‌گیری کرونا و با انجام واکسیناسیون، مردم خواهان استفاده از فضای سبز و تفرجگاه‌ها در سطح شهر هستند، باید عزمی برای روشن کردن و روشن‌سازی پارک‌ها ایجاد شود، در این زمینه نیازمند همکاری سازمان برق هستیم.

وی تاکید کرد: روشن سازی پارک‌ها، با توجه شرایط آب و هوایی در چند ماه اخیر که مطلوب‌ترین زمان برای حضور در پارک‌ها است کمک می‌کند که قابلیت استفاده بیشتری داشته باشند و هم امنیت پارک را تأمین می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: یک فرافکنی در خصوص آلاینده‌های شهر ایجاد شده به طوری که هجمه‌ها همگی به سمت درخت کنوکارپوس می‌باشد، در صورتی که به هیچ وجه از نظر علمی صحت ندارد، کنوکارپوس با توجه ویژگی ذاتی خود که می‌تواند آلاینده‌ها را در خود نگهداری کند، در زمینه گیاه پالایی به شدت می‌تواند در کم کردن آلاینده‌ها به شهر کمک کند.

وی گفت: با توجه به رشد زیاد این درخت، برای جلوگیری از آسیب زدن به سیستم انتقال برق نسبت به هرس آنها اقدام می‌شود، این امر به نوبه خود ایرادی ندارد، اما انتظار می‌رود با مجوز شهرداری انجام شود تا مانع از سو استفاده دیگران و هرس‌های غیرمجاز شود.

کد خبر 551484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.