بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در سال ۲۰۲۲

دانشجویان در سراسر دنیا اغلب مایل هستند دست کم برای مدت زمانی کوتاه، ادامه تحصیل در خارج از کشور خود را تجربه کنند؛ در این شرایط، انتخاب مقصد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انگیزه‌های مختلفی دانشجویان را به ادامه تحصیل در کشورهای خارجی سوق می‌دهد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به یافتن فرصتی برای برقراری ارتباطات مهم با سایرین، پیشرفت در تحصیل و آشنایی با دنیایی شگفت‌انگیزتر اشاره کرد. زندگی در یک کشور دیگر، فرصتی ارزشمند برای آشنایی با نگرش‌ها و باورهای سایر ساکنان کره خاکی به‌شمار می‌رود ضمن اینکه به دانشجویان کمک می‌کند زیستن در میان فرهنگ‌های مختلف را تجربه کنند. البته چیزی که در این میان بسیار اهمیت دارد، انتخاب مقصد برای ادامه تحصیل است که می‌تواند به‌طور قابل توجهی، ادامه زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد. شهرهای بسیاری در سراسر دنیا وجود دارد که ادامه تحصیل را برای دانشجویان خارجی بسیار رضایت‌بخش می‌کند با این حال، بعضی از مناطق دنیا از این حیث، ویژگی‌های منحصربه‌فردتری را در بر دارد. در ادامه به معرفی بهترین نقاط جهان برای تحصیل در سال ۲۰۲۲ پرداخته می‌شود.

ایالات متحده آمریکا

آمریکا بهترین جایگاه جهان را برای ادامه تحصیل در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است؛ محققان علت این موفقیت را به محبوبیت دانشگاه‌های آن در میان دانشجویان بین‌المللی نسبت داده‌اند. در مجموع، ۲۸ مؤسسه آموزش عالی این کشور از مخاطبان بین‌المللی زیادی برخوردار است که پنج مورد از آن‌ها نظیر مؤسسه فناوری ماساچوست به عنوان بهترین مؤسسه آموزشی جهان در لیست ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشجویان بیگانه در ایالات متحده، وضعیت بسیار مطلوبی را حین آموزش در دانشگاه‌ها و همچنین از نظر زندگی شهری تجربه می‌کنند و شاید به همین دلیل، اغلب آن‌ها پس از پایان دوره تحصیلی نیز از بازگشت به کشور خود خودداری می‌کنند و باقی عمر را در ایالات متحده آمریکا به سر می‌برند. دنیای مجازی در این کشور امکان تعامل میان دانشجویان با یکدیگر و با سایر متخصصان و پرفسورها را فراهم می‌آورد که این رویداد به افزایش آگاهی آن‌ها در زمینه تحصیل کمک زیادی می‌کند. از همه مهم‌تر اینکه داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های آمریکا بر اعتبار دانشجویان و زمینه‌سازی برای یافتن شغل بهتر در هر کمپانی و کشوری را افزایش می‌دهد.

بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در سال ۲۰۲۲

بریتانیا

بریتانیا از نظر تحصیل و امکانات آموزشی جایگاه دوم کشورهای جهان را از آن خود کرده است. این کشور از مجموع ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا، ۱۷ مورد را در خود جای داده است ضمن اینکه چهار مورد از آن‌ها در لیست ۱۰ مرکز آموزش عالی معتبر جهان قرار دارد. ارائه بهترین خدمات آموزشی و رفاهی به دانشجویان از دیرباز در مراکز آموزش عالی بریتانیا مرسوم بوده و تا به امروز ادامه داشته و این در حالی است که ساخت دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج در آن به صدها سال پیش برمی‌گردد.

دولت بریتانیا به خوبی از نقش دانشجویان بین‌المللی در حفظ جایگاه کنونی خود در جهان به عنوان یک قطب آموزشی آگاه است و به همین دلیل، زمینه‌های لازم را برای انجام تحقیقات و ارائه نوآوری‌ها توسط آن‌ها فراهم می‌آورد. از سوی دیگر، جذب مداوم دانشجویان خارجی و افزایش فرصت‌های تحصیلی برای آن‌ها پس از گذراندن دوره‌های آموزشی از دیگر تدابیر دولت بریتانیا به حساب می‌آید که هر ساله به مهاجرت سیل عظیمی از افرادی به کشور منجر می‌شود که با هدف تحصیل و بهره‌مندی از کیفیت زندگی راهی انگلستان می‌شوند.

بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در سال ۲۰۲۲

فرانسه

فرانسه به کشور خلق ایده‌ها در سراسر جهان شهرت دارد؛ این کشور از زمان‌های دور تا به امروز میزبان فرهیختگان و هنرمندانی بوده که به عنوان محرکی برای جذب دانشجویان بین‌المللی به سمت خود عمل کرده است. در واقع، بسیاری از دانشجویان سایر کشورهای جهان تنها با هدف تحصیل در دانشگاه‌هایی راهی فرانسه می‌شوند که در طول تاریخ میزبان پروفسورها، دانشمندان و فرهیختگان مشهور جهان بوده است.

در حال حاضر، بیش از سه هزار و ۵۰۰ مؤسسه آموزشی در سراسر فرانسه وجود دارد که چهار مورد از آن‌ها در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. نرخ هزینه پایین تحصیل از یک سو و وجود فرصت‌های شغلی مناسب پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه از سوی دیگر در کنار سایر مزایا، فرانسه را به یکی از بهترین مقاصد جهان برای کسب دانش تبدیل کرده است.

بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در سال ۲۰۲۲

آلمان

شاید به جرأت بتوان ادعا کرد که هزینه پایین تحصیل مهم‌ترین انگیزه برای دانشجویان بین‌المللی از انتخاب این کشور برای گذراندن دوره‌های آموزشی محسوب می‌شود. اغلب دانشگاه‌های آلمان به صورت رایگان دانشجو می‌پذیرد و هیچ تبعیضی در این زمینه میان داوطلبان بومی و غیربومی قائل نمی‌شود و همین ویژگی آلمان را به یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها برای ادامه تحصیل در دنیای امروز تبدیل کرده است. این کشور از ۱۰۰ مؤسسه آموزش عالی جهان، سه مورد را در خود جای داده است و در رشته‌های مختلف مانند تجارت، علوم و فناوری بهترین امکانات و آموزش را در اختیار داوطلبان خود قرار می‌دهد.

بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در سال ۲۰۲۲

کد خبر 551483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.