درخواست از الساوادور برای کنار گذاشتن بیت‌کوین

صندوق بین المللی پول به عنوان یکی از نهادهای برتن وودز که توسط ۱۸۵ عضو اداره می‌شود، باتوجه به نرخ تبدیل ارز و تراز پرداخت‌ها بر سیستم مالی جهانی نظارت می‌کند و در مواقع نیاز کمک نقدی و تخصصی به کشورهای متقاضی ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با شنیدن نام صندوق بین‌المللی پول یا IMF ( International Monetary Fund) نهادی در ذهن‌مان مجسم می‌شود که به کشورهای فقیر، ضعیف یا در حال توسعه وام می‌دهد و به آن‌ها برای عبور از بحران‌ها کمک می‌کند. صندوق بین‌المللی پول وظیفه نظارت بر سیستم اقتصادی جهان و توزیع وام و کمک مالی به ۱۹۰ کشور عضو خود را بر عهده دارد، از السالوادور خواسته است که بیت‌کوین را کنار بگذارد.

این نهاد معتقد است که بیت‌کوین یک مشکل برای اقتصاد کشور السالوادور است و برای بار سوم از دولت این کشور درخواست کرد تا از بیت‌کوین به عنوان پول قانونی استفاده نکند. صندوق بین‌المللی پول می‌گوید که اقتصاد السالوادور در حال کوچک شدن و بدهی عمومی آن در حال افزایش است. IMF هشدار داده که استفاده از بیت‌کوین به عنوان پول قانونی بهبود اقتصاد این کشور را متوقف می‌کند و می‌تواند خطرات زیادی برای ثبات مالی و مصرف کنندگان داشته باشد.

کد خبر 551467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.