از دستگیری مردانی که به قبرستان هم رحم نکردند تا پایان زندگی قاتل مخوف

دستگیری مردانی که به قبرستان هم رحم نکردند، پایان زندگی مخفیانه قاتل مخوف، نشت گاز و انفجار جان مادر و کودک چهار ساله را گرفت، مشاجره مرگبار با مستأجر خانه، قتل جوان ۲۵ ساله در ملایر، بلعیدن ۲۴۶ بسته تریاک توسط قاچاقچی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ عباس دولتشاهی فرمانده انتظامی خرم‌آباد اظهار کرد: در پی چندین فقره سرقت آلومینیوم و آهن‌آلات سنگ مزارهای آرامستان خرم آباد و محله‌های اطراف، موضوع با هدف شناسایی عامل یا عاملان سرقت، به صورت ویژه در دستور کار مأموران این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و رصد سارقان سابقه‌دار، ۱۰ سارق را در اطراف شهر خرم‌آباد شناسایی و در چندین عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. سارقان در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف کردند و مقادیر زیادی آهن‌آلات مسروقه از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد، ادامه داد: سارقان همراه پرونده تحویل مراجع قضائی و روانه زندان شدند. بیشتر افراد دستگیر شده معتاد متجاهر هستند و به شهروندان توصیه می‌شود در صورت مواجهه با اینگونه موارد، مراتب را هر چه سریع‌تر با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند و پلیس را در تأمین امنیت جامعه یاری کنند.

پایان زندگی مخفیانه قاتل مخوف

سرهنگ خداداد رشیدی رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان ایلام اظهار کرد: به دنبال وقوع قتل در آذرماه سال ۹۵ در شهرستان دهلران و پیچیده بودن علت بروز قتل و پس از ارجاع پرونده به پلیس آگاهی استان، شناسایی قاتل یا قاتلان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد در خروجی شهرستان دهلران مقتول با استفاده از سلاح گرم به قتل رسیده است. در مراحل اولیه پرونده هیچ گونه سرنخی از قاتل یا قاتلان در صحنه جرم به دست نیامد که این کار را برای پلیس دشوار کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی با تلاش شبانه‌روزی و واکاوی پرونده سرنخ‌های جدیدی از دو نفر قاتل در پرونده به دست آوردند و عصر امروز پس از هماهنگی با مقام قضائی قاتلان مرد دهلرانی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه قاتلان در مواجهه با مستندات پلیس چاره‌ای جز اعتراف به قتل نداشتند، تصریح کرد: متهمان پس از تحویل به مراجع قضائی از آن طریق با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

نشت گاز و انفجار جان مادر و کودک ۴ ساله را گرفت

محمدجواد مرادیان مدیر مرکز اورژانس فارس اظهار کرد: ساعت ۶:۳۳ دقیقه صبح امروز چهارشنبه پس از وصول گزارش وقوع حادثه انفجار در روستای " نهویه" از توابع شهرستان قیروکارزین، سه تیم امدادی از اورژانس به محل حادثه که یک خانه روستایی بود، اعزام شدند.

وی افزود: در این منزل مسکونی یک خانواده پنج نفری زندگی می‌کردند که سه نفر از اعضای این خانواده براثر انفجار و ریزش آوار خانه، مصدوم و راهی بیمارستان شدند و دو نفر دیگر شامل مادر و یک کودک چهار ساله، جان خود را از دست دادند.

مدیر مرکز اورژانس فارس ادامه داد: با توجه به فصل سرما و استفاده بیشتر خانواده‌ها از وسایل گرمایی گازسوز، خانواده‌ها باید از علائم شایع گازگرفتگی مطلع باشند و در صورت مشاهده این علائم، اقدامات اولیه را انجام دهند. گیجی، کرختی مزمن، سردرد ناگهانی و آبریزش بینی از علائم شایع گازگرفتگی است که افراد سالم به دلیل اینکه این علائم دیرتر در آنها بروز می‌کند باید کاملاً هوشیار بوده و با مشاهده این علائم، در افرادی که حساس‌تر هستند، سریع با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و اقدامات اولیه را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه در تمام شرایط کمک مؤثری برای جلوگیری از حوادث بزرگ‌تر در آینده خواهد بود و رعایت چند نکته ایمنی قبل از راه‌اندازی وسایل گاز سوز گرمایشی، می‌تواند در پیشگیری از حوادث تلخ و حفظ جان همشهریان بسیار کارآمد باشد.

مشاجره مرگبار با مستأجر خانه

اواسط شهریور سال ۹۸ بود که بدن نیمه جان پیرمرد به یکی از بیمارستان‌های مشهد منتقل شد و پس از گذشت ساعتی با وجود اقدامات پزشکی این مرد سالخورده جان خود را از دست داد. با توجه به اینکه فوت این مرد به مشاجره با مستأجرش گره خورده بود، پس از تأیید علت مرگ، موضوع رنگ جنایی به خود گرفت و در همان ابتدا فرضیه قتل متوفی از سوی عوامل انتظامی حاضر در صحنه مطرح شد.

فرزندان متوفی مدعی بودند که دوستان مستأجرشان به سراغ پیرمرد متوفی آمده و از آنجا که او دچار بیماری زمینه‌ای ناشی از جانبازی بوده است، همین امر موجب وخامت حال پدرشان شده و فوت او را رقم زده است. مطرح شدن این سرنخ از سوی شاهدان زمینه تحقیقات جنایی پرونده را به وجود آورد و شعبه ۲۰۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد را سرخط پیگیری‌های این پرونده قرار داد.

متهمان که البته در محل حضور داشتند و از اتباع خارجی و در حال تحصیل در شهر مشهد بودند با دستور قضائی به صورت موقت بازداشت و برای پاره‌ای از توضیحات به دادسرا منتقل شدند. دو متهم اصلی این پرونده که برادر هستند بعد از معرفی به دادسرا برای ادامه تحقیقات به مرکز فرماندهی پلیس آگاهی استان خراسان رضوی منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

یکی از متهمان اظهار کرد: دوست‌مان مستأجر متوفی بود. او در حال تحصیل است و برای مدتی خانه متوفی را اجاره کرده بود. او چند مرتبه به بهانه‌های مختلفی با آن مرحوم بحثش شده بود و این اواخر درسش هم افت کرده بود. هر بار که او را می‌دیدم، ملول بود و حرفی نمی‌زد. چند مرتبه علت را از او پرسیدم که او گفت از دست صاحب خانه‌اش به تنگ آمده است.

وی ادامه داد: موضوع را به برادرم توضیح دادم و قرار شد تا به سراغ صاحب خانه دوستمان برویم و میانجیگری کنیم و به این مسئله پایان بدهیم. آن شب خانه دوستم بودیم که صاحب خانه‌اش آمد. هرچه به او می‌گفتیم، متوفی حرف خودش را می‌زد و مرغش یک پا داشت. مدعی بود که دوستم به مدت شش ماه اجاره نداده و باید خانه را خالی کند. بحث بالا گرفت تا اینکه متوفی حالش به هم خورد و بلافاصله موضوع را به اورژانس اطلاع دادیم. بعد از اینکه متوفی به بیمارستان منتقل شد باخبر شدیم که فوت کرده است.

دیگر متهم پرونده اظهار کرد: نمی‌دانم که چه باید بگویم. ما قصدمان این بود که موضوع را با صحبت حل و فصل کنیم که دوستمان از این نگرانی دربیاید. البته آنچه که فکر می‌کردیم نشد و همه آن ثوابی که قرار بود به دست بیاوریم، کباب شد.

دو متهم پرونده پس از تکمیل تحقیقات اولیه با قرار متناسب قضائی به صورت موقت راهی زندان شدند و پیگیری‌های قضائی ادامه یافت. جسد متوفی نیز پس از تأیید مرگ از سوی پزشکان بیمارستان با دستور بازپرس جنایی پرونده به پزشکی قانونی منتقل شد.

هم زمان با پیگیری‌های تیم جنایی پرونده، کارشناسان پزشکی قانونی نیز جسد متوفی را مورد بررسی قرار داده بودند که سرانجام نتیجه و علت فوت مشخص شد. در برگه اظهارنظر کارشناسی پزشکی قانونی آمده بود که متوفی به دلیل عارضه شدید قلبی جان خود را از دست داده است. همین اعلام چند کلمه‌ای علت فوت متوفی، موجب شد تا پیوست جنایی بودن پرونده برداشته شود و تحقیقات ابعاد تازه‌تری به خود بگیرد.

بعد از گذشت ۲۹ ماه از تشکیل این پرونده و کش و قوس‌های قضائی و پلیسی آن و شکایت اعضای خانواده متوفی و اعتراض متهمان، قتل نفس از پرونده برداشته شد و موضوع برای شناسایی میزان دخالت متهمان در مرگ متوفی ناشی از عارضه حاد قلبی در اختیار کارشناسان کمیسیون پزشکی قرار گرفت.

بنا بر اعلام بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد، بعد از گذشت مدتی کوتاه سرانجام نتیجه آزمایش‌ها و بررسی‌های کارشناسان پزشکی قانون اعلام شد. پزشکی قانونی بدون اینکه تعیین کند کدام یک از متهمان در این پرونده نقش داشته موضوع و ادامه پیگیری را به دستگاه قضائی محول کرد.

اما بر اساس میزان نقش داشتن مشاجره متهمان در این پرونده اعلام کرده است که این مشاجره به میزان ۲۵ درصد به فوت متوفی تسریع بخشیده و عوامل دخیل در این مشاجره مقصر هستند. به گفته قاضی شعبه ۲۰۸ بازپرسی دادسرای مشهد، با توجه به ارائه دلیل جدید، پرونده برای دومین مرتبه با اجازه از دادگاه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و این بار متهمان نه به عنوان قاتل بلکه از باب سبب قتل تفهیم اتهام شدند.

همچنین کیفرخواست برای صدور حکم نهایی به دادگاه ارسال شده است. طبق تحقیقات دادگاه در این خصوص متهمان احضار و دفاعیات و اظهارات خود را اعلام می‌کنند و در نهایت این دادگاه است که با توجه به مستندات به دست آمده رأی به تبرئه یا محکومیت متهمان خواهد داد.

قتل جوان ۲۵ ساله در ملایر

سرهنگ احمد ساکی فرمانده انتظامی ملایر اظهار کرد: به دنبال اعلام وقوع یک فقره درگیری، با هماهنگی با دستگاه قضائی مأموران پلیس آگاهی به همراه سایر یگان‌های اجرایی مسئول بلافاصله در صحنه حضور یافتند و در بررسی به عمل آورده متوجه شدند فردی حدود ۲۵ ساله بوسیله فرد یا افرادی نامعلوم مجروح شده و به بیمارستان انتقال یافته است.

وی با اشاره به اینکه به سبب شدت جراحات وارده فرد مجروح جان خود را از دست داد، افزود: از آنجا که فرد یا افراد مجرم بلافاصله پس از ارتکاب این عمل مجرمانه متواری شدند، شناسایی و دستگیری آنها در دستور کار مأموران این یگان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ملایر ادامه داد: در همین ارتباط با تلاش علمی و فنی مأمورین این یگان و انجام حدود ۴۸ ساعت پیگیری مستمر و بی وقفه و بکارگیری شگردهای خاص پلیسی، سرانجام فرد قاتل به همراه همدستش دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: با انجام تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته، متهمان به جرم خود اعتراف کرد و در ادامه با تلاش مأموران پلیس آگاهی آلت قتاله نیز کشف و ضبط و با تشکیل پرونده، فرد قاتل به همراه همدستش به مراجع قضائی تحویل شدند.

بلعیدن ۲۴۶ بسته تریاک توسط قاچاقچی

سرهنگ سیدسعید عزیزی، جانشین انتظامی شهرستان اسفراین، اظهار کرد: در پی رصد اطلاعاتی مأموران مواد مخدر شهرستان مبنی بر اینکه فردی به هویت معلوم به همراه پسرش اقدام به جابه‌جایی و توزیع مواد مخدر از نوع تریاک به صورت بلعی از شهرهای جنوبی کشور به شهرستان اسفراین می‌کند، بلافاصله مراتب در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اسفراین نهایتاً با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی متهمان شدند، افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در محور سبزوار به اسفراین در اقدامی غافلگیرانه متهمان که مسافر یک اتوبوس در حال حرکت بودند را دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به مقر انتظامی انتقال کردند.

جانشین انتظامی شهرستان اسفراین، ادامه داد: مأموران با هماهنگی قضائی متهمان را به بیمارستان انتقال و با تحت نظر قرار دادن آنها مقدار ۲۴۶ بسته مواد مخدر از نوع تریاک به وزن دو کیلوگرم از شکم دو نفر متهم کشف شد.

سرهنگ عزیزی با تاکید بر اینکه متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، خاطرنشان کرد: پلیس به هیچ عنوان اجازه جولان را به سوداگران مرگ و افرادی که سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد نمی‌دهد و از شهروندان عزیز انتظار می‌رود در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 551454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.